SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska zapłaci 11,6 mln zł więcej za Nocowanie.pl. „Wyniki lepsze od zakładanych”

Wirtualna Polska Holding podwyższyła o 11,6 mln zł wartość zobowiązania z tytułu opcji kupna pozostałych 25 proc. udziałów spółki Nocowanie.pl. Uzasadniono, że jej wyniki finansowe są lepsze od zakładanych.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

75 proc. udziałów Nocowanie.pl zostało przejęte przez Wirtualną Polskę w czerwcu 2016 roku za 22 mln zł. Ponadto kupujący uzyskał możliwość przejęcia pozostałych udziałów, w dwóch transzach: po zakończeniu 2018 i 2019 roku.

Początkowo zobowiązanie dotyczące realizacji tej opcji wyceniono na 11,57 mln zł. W październiku 2017 roku Wirtualna Polska poinformowała, że podwyższa je o 6,6 mln zł, natomiast na koniec ub.r. wynosiło już 21,76 mln zł.

W miniony piątek zarząd Wirtualnej Polski jeszcze raz podniósł to zobowiązanie - o 11,6 mln zł. Zaznaczono, że ta kwota obniży skonsolidowany wynik netto firmy w pierwszej połowie br. Raport finansowy za ten okres WP opublikuje 27 sierpnia.

- Wyniki finansowe spółki Nocowanie okazały się lepsze od zakładanych - uzasadniono w komunikacie giełdowym WP. Według danych z KRS w ub.r. Nocowanie.pl zanotowało 12,72 mln zł przychodów sprzedażowych, 2,97 mln zł zysku operacyjnego i 2,02 mln zł zysku netto, wobec 10,05 mln zł wpływów, 3,04 mln zł zysku operacyjnego i 2,63 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Jak Wirtualna Polska wycenia zobowiązanie do kupna pozostałych 25 proc. udziałów Nocowanie.pl? - Podstawowymi założeniami stanowiącymi podstawę wyceny opcji są: EBITDA oraz jej średnia roczna stopa wzrostu, które stanowią podstawę do kalkulacji ceny realizacji opcji oraz stopa dyskonta 5,02 proc. Zwiększenie prognozowanego tempa wzrostu przychodów o 1 pkt proc. rocznie w latach 2019-2020 powoduje wzrost wartości zobowiązania ujętego na 31 grudnia 2018 roku o 1,2 proc. Wzrost prognozowanej marży EBITDA o 1p.p rocznie w latach 2019-2020 powoduje wzrost wartości zobowiązania ujętego na 31 grudnia 2018 roku o 2,8 proc. Zwiększenie stopy dyskonta o 1 pkt proc. powoduje spadek zobowiązania ujętego na 31 grudnia 2018 roku o 1,7 proc. - opisano w raporcie finansowym WP za ub.r.

Wirtualna Polska dalej kupuje w e-commerce, rozmawia o przejęciach za granicą

W ub. i br. Wirtualna Polska kontynuowała cykl przejęć na rynku e-commerce rozpoczęty w 2014 roku wraz z fuzją firmy z Grupą o2. Należące do niej Wakacje.pl w ub.r. kupiły spółkę My Travel, do której należy 116 salonów sprzedaży wycieczek (wartość transakcji wyniesie od 10 do 19 mln zł) oraz serwis Parklot.pl umożliwiający rezerwację miejsc parkingowych przy lotniskach, a w lutym br. za 6,4 mln zł przejęły 100 proc. udziałów spółki Travel Network Solutions, właściciela franczyzowej sieci sprzedaży ofert turystycznych Wakacyjny Świat.

Ponadto Wirtualna Polska w marcu br. za 7,7 mln zł kupiła 13 proc. akcji spółki Teroplan, właściciela serwisu e-podróżnik.pl do planowania podróży autobusowych i kolejowych. Zainwestowała również w inne kategorie tematyczne branży e-commerce: w grudniu ub.r. za 21,1 mln zł przejęła 50,8 proc. udziałów serwisu Superauto24.com agregującego oferty sprzedaży nowych samochodów, a w październiku wydała 75 mln zł na firmę Extradom.pl zajmującą się sprzedażą internetową projektów architektonicznych.

WP rozmawia też o pierwszych akwizycjach zagranicznych, analizuje pod tym kątem podmioty zajmujące się e-commerce m.in. w Czechach, Rumunii i na Węgrzech. - Jesteśmy bardzo ostrożni, bo ta pierwsza akwizycja w danym kraju musi być szczególnie starannie dobrana - powinien być to co najmniej wicelider, jeśli nie lider, świetny zespół. Jesteśmy dużo bardziej selektywni niż w Polsce, chociażby dlatego, że nie mamy tam synergii z naszymi mediami - tłumaczył w maju br. prezes spółki Jacek Świderski. - Wyceny są naprawdę wysokie - przyznał.

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 157 mln zł oraz zysku netto o 72,5 proc. do 14,37 mln zł. W segmencie internetowym osiągnęła 152,39 mln zł wpływów i 44,06 mln zł zysku EBITDA, natomiast Telewizja WP miała 4,6 mln zł przychodów i 1,78 mln zł straty EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zapłaci 11,6 mln zł więcej za Nocowanie.pl. „Wyniki lepsze od zakładanych”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
s
s
odpowiedź