Wszystkie dwutygodniki people na minusie w 2015 roku. „Viva!” wyprzedziła „Flesz”, który stracił 39 proc.
W 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Flesz”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w 2015 roku wyniosła 227 916 egz. W porównaniu do 2014 roku była ona niższa o 20,55 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on jednak spadek sprzedaży ogółem wynoszący 13,69 proc. i średni wynik na poziomie 194 764 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Viva!” (Edipresse Polska), która rok wcześniej była czwarta. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się w ciągu roku o 18,81 proc. do 117 541 egz.
Zaś największy spadek (wynoszący 38,73 proc.) odnotował magazyn „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł na miejsce czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 99 222 egz.
Ostatnią (piątą) lokatę zajęła „Gala” (Grupa Burda). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w zeszłym roku zmniejszyła się o 9,52 proc. do 82 636 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedawały się średnio w liczbie 910 564 egz., o 20,70 proc. niższej niż w 2014 roku.
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
327 403 |
227 983 |
227 916 |
387 134 |
286 948 |
286 874 |
Show |
300 615 |
194 764 |
194 764 |
316 368 |
225 655 |
225 655 |
Viva |
189 329 |
117 815 |
117 541 |
238 382 |
144 827 |
144 773 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
163 710 |
105 479 |
99 222 |
243 006 |
162 413 |
161 929 |
Gala |
159 687 |
82 835 |
82 636 |
171 387 |
91 390 |
91 333 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 195 335 egz., po spadku o 13,19 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (151 339 egz., spadek o 20,55 proc.).
Również w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej też stracił „Flesz”, który utrzymał miejsce czwarte. Jego wynik zmalał tutaj bowiem o 32,50 proc. do 74 621 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
287 753 |
195 402 |
195 335 |
351 085 |
225 085 |
225 018 |
Show |
264 974 |
151 339 |
151 339 |
300 615 |
190 482 |
190 482 |
Viva |
140 776 |
94 339 |
94 339 |
199 652 |
111 901 |
111 851 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
128 335 |
90 239 |
74 621 |
192 092 |
111 039 |
110 555 |
Gala |
118 044 |
52 122 |
51 852 |
119 439 |
60 629 |
60 579 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dwutygodniki people na minusie w 2015 roku. „Viva!” wyprzedziła „Flesz”, który stracił 39 proc.