Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół
W ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2015 roku wyniosła 32 436 egz. Była ona o 17,11 proc. niższa niż w poprzednim roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku zmniejszył się o 11,26 proc. i uplasował się na poziomie 21 096 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W ub.r. sprzedając się w liczbie 9 162 egz., zanotował on 5,18 proc. straty.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała bowiem o 37,83 proc. i wyniosła 5 110 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 47 572 | 32 722 | 32 436 | 59 856 | 39 230 | 39 130 |
NG Traveler | 33 195 | 21 109 | 21 096 | 40 899 | 23 904 | 23 773 |
Podróże | 23 031 | 10 551 | 9 162 | 22 726 | 11 172 | 9 663 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 18 833 | 6 594 | 5 110 | 27 917 | 12 013 | 8 220 |
W grudniu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszył się o 19,23 proc. do 29 697 egz.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (16 481 egz., w dół o 17,03 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (7 883 egz.; - 13,68 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 39,83 proc. do 3 989 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 43 000 | 29 732 | 29 697 | 52 600 | 36 767 | 36 767 |
NG Traveler | 30 500 | 16 481 | 16 481 | 35 800 | 19 863 | 19 863 |
Podróże | 23 000 | 9 123 | 7 883 | 22 700 | 10 382 | 9 132 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 15 000 | 4 989 | 3 989 | 26 000 | 10 379 | 6 629 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół