Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół
W ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2015 roku wyniosła 32 436 egz. Była ona o 17,11 proc. niższa niż w poprzednim roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku zmniejszył się o 11,26 proc. i uplasował się na poziomie 21 096 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W ub.r. sprzedając się w liczbie 9 162 egz., zanotował on 5,18 proc. straty.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała bowiem o 37,83 proc. i wyniosła 5 110 egz.
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
47 572 |
32 722 |
32 436 |
59 856 |
39 230 |
39 130 |
NG Traveler |
33 195 |
21 109 |
21 096 |
40 899 |
23 904 |
23 773 |
Podróże |
23 031 |
10 551 |
9 162 |
22 726 |
11 172 |
9 663 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
18 833 |
6 594 |
5 110 |
27 917 |
12 013 |
8 220 |
W grudniu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszył się o 19,23 proc. do 29 697 egz.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (16 481 egz., w dół o 17,03 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (7 883 egz.; - 13,68 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 39,83 proc. do 3 989 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
43 000 |
29 732 |
29 697 |
52 600 |
36 767 |
36 767 |
NG Traveler |
30 500 |
16 481 |
16 481 |
35 800 |
19 863 |
19 863 |
Podróże |
23 000 |
9 123 |
7 883 |
22 700 |
10 382 |
9 132 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
15 000 |
4 989 |
3 989 |
26 000 |
10 379 |
6 629 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma podróżnicze straciły w 2015 roku. „Voyage” o 38 proc. w dół