Wydawca CDA.pl znalazł kupców tylko na 15 proc. oferowanych akcji, sprzeda je za 850 tys. zł
Firma CwMedia, właściciel serwisu CDA.pl, pozyska 850,5 tys. zł ze sprzedaży swoich nowych akcji. Kupców znalazło tylko 15,5 proc. oferowanych akcji.
Niecały miesiąc temu CwMedia poinformowała, że oferuje inwestorom maksymalnie milion swoich nowych akcji w cenie emisyjnej 5,5 zł za sztukę. Obecnie współwłaścicielami spółki są jej założyciele Łukasz Ćwiek (ma 6,5 mln akcji) i pełniący funkcję prezesa Jarosław Ćwiek (3,5 mln).
Firma chciała pozyskać 5,5 mln zł na rozwój serwisu wideo CDA.pl, który dwa lata temu wyodrębnił płatną ofertę CDA Premium, na koniec czerwca br. mającą 74,7 tys. Planowała, że ok. 4 mln zł wyda na projekty związane z marketingiem, 0,66 mln zł - na wynagrodzenia programistów, a 0,79 mln zł na inne kwestie dotyczące rozwoju witryny.
Jednak inwestorzy zapisali się tylko na 154 645 akcji CwMedia, co oznacza, że z ich sprzedaży spółka pozyska 850,5 tys. zł brutto. Termin zapisów na akcje przedłużono o trzy dni, firma nie przeprowadziła tzw. roadshow w biurach maklerskich ani nie budowała księgi popytu.
W poniedziałek spółka dokonała przydziału akcji, na które zapisali się inwestorzy.
- Spodziewaliśmy się lepszego wyniku, ale w planach spółki nic się nie zmienia. Projekty związane z rozwojem serwisu oraz usługi CDA Premium będą realizowane na bieżąco. Spółka ma stabilną sytuacje finansową, a liczba użytkowników CDA Premium stale rośnie, dlatego w naszej strategii nie będzie żadnych korekt - zapewnia Wolfgang Laskowski
rzecznik prasowy CwMedia.
- To co dla spółki ważne, to fakt, że przy okazji oferty publicznej i debiutu na NewConnect udało się wyjaśnić wiele nieprawdziwych informacji dotyczących np. naruszeń praw autorskich. Badanie due dilligence jakiemu spółka musiała się poddać pokazało, że jej działania są transparentne i nie budzą wątpliwości. Podtrzymujemy nasze deklaracje i zamiary. Zarówno te związane z rozwojem CDA.pl jako platformy społecznościowo-hostingowej, jak i płatnego kanalu VOD jakim jest usługa CDA Premium - zapowiada rzecznik firmy.
W pierwszej połowie br. wpływy reklamowe CDA.pl wyniosły 1,9 mln zł, wobec 6,4 mln zł w całym ub.r. i 7,3 mln zł w 2015 roku. Jednocześnie mocno wzrosły przychody ze sprzedaży dostępu do płatnej oferty CDA Premium - z 3,4 mln zł w całym ub.r. do 6,1 mln zł w pierwszej połowie br.
Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. CDA.pl zanotował 7,37 mln realnych użytkowników i 173,9 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Wydawca CDA.pl znalazł kupców tylko na 15 proc. oferowanych akcji, sprzeda je za 850 tys. zł