SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” po raz pierwszy w historii spadła poniżej 100 tys. egz.

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Czwarte miejsce zajął „Dziennik Gazeta Prawna”, który wyprzedził „Rzeczpospolitą” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2018 roku wyniosła 261 703 egz., czyli o 6,46 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 124 345 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 9,31 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 18,25 proc. do 96 668 egz. Jednocześnie dziennik ten zanotował najniższą miesięczną średnią sprzedaż ogółem w historii. Wynik tego dziennika po raz pierwszy w historii spadł poniżej 100 tys. egz.

Oczko niżej znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który awansował z miejsca piątego. Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,91 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 46 063 egz.

Z kolei konkurencyjna „Rzeczpospolita” (Gremi Media) spadła na kolejne miejsce ze średnim wynikiem na poziomie 45 280 egz. (w dół o 16,52 proc.)

W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał tutaj 12,12 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 15,01 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Gazety Wyborczej” po raz pierwszy w historii spadła poniżej 100 tys. egz.

69 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Money
Gdy PO odda samorządy GW przebije dołem 80 tys. Dziś urzędy marszałkowskie i duże miasta utrzymują sztucznie GW na powierzchni.
odpowiedź
User
ores
Zastanawiam się czy Gazeta przeżyje Michnika
odpowiedź
User
symetrysta
Sprzedaż GW nurkuje, ale sprzedaż GPC również. Oba tytuły nadają się tylko do psychiatryka.
odpowiedź