Wzrost zatrudnienia w internetowych mediach
Amerykańskie media internetowe zatrudniały w kwietniu 40100 pracowników - wynika z danych AdAge DataCenter.
To mniej niż w lipcu 2000 roku, gdy zanotowano szczyt zatrudnienia w internetowych mediach (51300), ale jednocześnie znacznie więcej w porównaniu z grudniem 2003 roku, kiedy to wynik był najniższy (28200).
Jak wynika z analiz AdAge, w okresie marzec 2006 - marzec 2007, amerykańskie firmy medialne w sumie zwiększyły zatrudnienie o 5 tysięcy etatów. Wzrost zanotowano w mediach internetowych (15,8 procenta, 5300 nowych miejsc pracy), telewizji (2 procent, 4300), radiu (2,8 procenta, 3100) i czasopismach (1,5 procenta, 2100). Spadek zatrudnienia o 2,7 procenta wystąpił w przypadku gazet codziennych (9800 miejsc pracy mniej).
Liczba pracowników zatrudnionych w mediach internetowych w USA stanowi 4,4 procenta wszystkich zatrudnionych w amerykańskim przemyśle medialnym. Najwyższy wskaźnik zanotowano w 2000 roku - 5,2 procenta.
Dane AdAge nie uwzględniają pracowników wyszukiwarek internetowych (takich jak firma Google, która zatrudnia 12238 osób na całym świecie, w porównaniu do 6790 przed rokiem) oraz osób zajmujących się Internetem, ale zatrudnionych w tradycyjnych firmach medialnych.
W marcu tego roku amerykańskie firmy reklamowe, marketingowe i medialne, zatrudniały w sumie 1.612.400 osób - o 1,3 procenta więcej w porównaniu z marcem 2006. Tymczasem całkowity wzrost zatrudnienia w Stanach Zjednoczonych wyniósł w tym czasie 1,5 procenta.
Dołącz do dyskusji: Wzrost zatrudnienia w internetowych mediach