SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Yahoo i Google poprawiają umowę

Firmy Yahoo i Google przesłały do Departamentu Sprawiedliwości USA poprawioną wersję swojej umowy reklamowej.

Przypomnijmy, że w czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letnią umowę, w ramach której Google miałoby umieszczać tekstowe reklamy na stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.

Poprawione zapisy umowy zakładają skrócenie okresu jej obowiązywania z 10 do 2 lat - informuje w swoim internetowym wydaniu The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródła zaznajomione ze sprawą.

Poza tym kwota jaką Yahoo mogłoby zarobić z reklam umieszczanych na jego stronach przez Google miałaby zostać ograniczona do 25 procent własnych dochodów Yahoo z reklam w wyszukiwarkach. Wcześniej Yahoo miało mieć tutaj pełną swobodę. Reklamodawcy Google mieliby też możliwość wyboru czy chcą się promować na stronach Yahoo.

Celem skorygowania umowy jest uzyskanie zielonego światła na jej wprowadzenie w życie od prowadzącego dochodzenie w tej sprawie Departamentu Sprawiedliwości USA.

Jeśli nowe propozycje zostaną zaakceptowane przez regulatorów, będą one oznaczać znacznie mniejsze zyski dla Yahoo. Firma zakładała wcześniej, że w pierwszym roku obowiązywania umowy zarobi na niej od 250 do 450 milionów dolarów. Teraz analitycy szacują, że może to być tylko od 80 do 100 milionów dolarów.

źródło: WSJ.com

Dołącz do dyskusji: Yahoo i Google poprawiają umowę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl