Yahoo i Google poprawiają umowę
Firmy Yahoo i Google przesłały do Departamentu Sprawiedliwości USA poprawioną wersję swojej umowy reklamowej.
Przypomnijmy, że w czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letnią umowę, w ramach której Google miałoby umieszczać tekstowe reklamy na stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.
Poprawione zapisy umowy zakładają skrócenie okresu jej obowiązywania z 10 do 2 lat - informuje w swoim internetowym wydaniu The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródła zaznajomione ze sprawą.
Poza tym kwota jaką Yahoo mogłoby zarobić z reklam umieszczanych na jego stronach przez Google miałaby zostać ograniczona do 25 procent własnych dochodów Yahoo z reklam w wyszukiwarkach. Wcześniej Yahoo miało mieć tutaj pełną swobodę. Reklamodawcy Google mieliby też możliwość wyboru czy chcą się promować na stronach Yahoo.
Celem skorygowania umowy jest uzyskanie zielonego światła na jej wprowadzenie w życie od prowadzącego dochodzenie w tej sprawie Departamentu Sprawiedliwości USA.
Jeśli nowe propozycje zostaną zaakceptowane przez regulatorów, będą one oznaczać znacznie mniejsze zyski dla Yahoo. Firma zakładała wcześniej, że w pierwszym roku obowiązywania umowy zarobi na niej od 250 do 450 milionów dolarów. Teraz analitycy szacują, że może to być tylko od 80 do 100 milionów dolarów.
źródło: WSJ.com
Dołącz do dyskusji: Yahoo i Google poprawiają umowę