„You Can Dance”: 3 mln widzów i 33 mln zł z reklam
Piątą edycję programu „You Can Dance - Po prostu tańcz!” oglądało w TVN-ie prawie pół mln widzów więcej niż emitowaną rok temu czwartą serię. Show wygrało też z konkurencją. Za rok szósta edycja „You Can Dance”.
Średnia oglądalność piątej serii „You Can Dance” wyniosła 3 mln widzów przy udziale na poziomie 23,30 proc. w grupie 4+ i 26,05 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W czasie nadawania tanecznego programu (środy o 21.30) telewizja TVN była liderem rynku, zarówno w grupie 4+ jak i w 16-49. Na drugim miejscu wśród wszystkich widzów uplasowała się TVP 2, emitująca wtedy głównie filmy fabularne, a także „Punkt widzenia” i „Historie prawdziwe” – jej udział wyniósł 15,39 proc. Dalej znalazły się: TVP 1 (m.in. filmy, mecze piłki nożnej, „Misja specjalna”, „Duch w dom”; 14,91 proc.) i Polsat (filmy i mecze Ligi Mistrzów; 13,59 proc.). W grupie 16-49 drugie miejsce zajął Polsat.
Piąta edycja „You Can Dance” miała o 490 tys. widzów więcej niż emitowana wiosną 2009 roku czwarta seria. W klasyfikacji wszystkich odsłon talent-show zakończona właśnie edycja zgromadziła tyle samo oglądających co najpopularniejsza dotąd druga seria, ale nieco niższe były jej udziały w rynku.
Wpływy reklamowe z piątej odsłony programu wyniosły 33,2 mln zł. Było to o 3,2 mln zł więcej niż przy czwartej serii (dane cennikowe, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że „You Can Dance” oglądały głównie kobiety, widzowie w wieku od 25 do 39 lat oraz od 50 do 59 lat, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Zwycięzcą piątej edycji programu głosami widzów został Kuba Jóźwiak, ale dzięki sponsorowi bilet do szkoły tanecznej na Broadwayu obok niego otrzymała też Paulina Figińska, która zajęła drugie miejsce.
TVN planuje kolejną, szóstą edycję „You Can Dance”. Castingi do niej ruszą w grudniu ub.r., zaś program pojawi się na antenie wiosną 2011 roku.
Widownia piątej edycji „You Can Dance” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
03-03-2010 | 3 299 051 | 22,72% | 25,97% |
10-03-2010 | 4 132 714 | 31,34% | 35,87% |
17-03-2010 | 3 729 185 | 27,73% | 30,95% |
24-03-2010 | 3 425 014 | 27,91% | 30,12% |
31-03-2010 | 3 320 209 | 23,97% | 27,66% |
07-04-2010 | 3 212 078 | 25,09% | 28,72% |
21-04-2010 | 2 720 927 | 22,04% | 25,89% |
28-04-2010 | 2 378 343 | 18,69% | 20,44% |
05-05-2010 | 2 727 223 | 21,28% | 23,13% |
12-05-2010 | 2 540 376 | 20,36% | 22,84% |
19-05-2010 | 2 744 185 | 21,69% | 24,18% |
26-05-2010 | 3 013 932 | 24,86% | 27,14% |
02-06-2010 | 2 827 035 | 21,41% | 22,63% |
średnia | 2 997 082 | 23,30% | 26,05% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – You Can Dance | 2 997 082 | 23,30% | 26,05% |
TVP 2 | 1 970 018 | 15,39% | 15,90% |
TVP 1 | 1 907 996 | 14,91% | 11,78% |
Polsat | 1 739 520 | 13,59% | 16,10% |
Widownia pięciu edycji show
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Edycja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
I | jesień 2007 | 2 959 699 | 23,25% | 25,15% |
II | wiosna 2008 | 2 999 123 | 24,40% | 27,23% |
III | jesień 2008 | 2 765 374 | 22,57% | 24,50% |
IV | wiosna 2009 | 2 510 193 | 19,59% | 21,02% |
V | wiosna 2010 | 2 997 082 | 23,30% | 26,05% |
Profil widowni „YCD”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,01% | 71 |
Kobiety | 65,99% | 127 | |
Wiek | 4-9 | 1,48% | 25 |
10-15 | 4,64% | 66 | |
16 - 19 | 4,32% | 75 | |
20 - 24 | 6,39% | 78 | |
25 - 29 | 10,91% | 123 | |
30 - 34 | 11,28% | 138 | |
35 - 39 | 7,75% | 109 | |
40 - 44 | 6,24% | 97 | |
45 - 49 | 6,95% | 98 | |
50 - 54 | 9,75% | 118 | |
55 - 59 | 11,32% | 149 | |
60+ | 18,97% | 97 | |
Wlk. miasta | Wieś | 29,32% | 75 |
< 50 tys. | 25,68% | 107 | |
50-100 tys. | 8,72% | 102 | |
100-200 tys. | 10,66% | 133 | |
> 200 tys. | 25,62% | 126 | |
Zawód | Top management | 10,09% | 130 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,07% | 152 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,03% | 84 | |
Emeryci | 28,32% | 114 | |
Inni | 22,49% | 69 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 42,69% | 93 |
Średnie | 33,95% | 115 | |
Wyższe | 17,25% | 151 | |
Inne | 6,12% | 47 |
Dołącz do dyskusji: „You Can Dance”: 3 mln widzów i 33 mln zł z reklam