Ostry ruch YouTube'a przeciwko użytkownikom adblocków
YouTube testuje całkowity blokady treści tym użytkownikom, którzy mają uruchomione programy blokujące reklamy, tzw. adblocki.
![Fot. negativespace](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/youtubed.jpg)
YouTube nazywa swoją decyzję „małym eksperymentem na całym świecie”. Blokując treści, chce sprawdzić ilu użytkowników jest gotowych zapłacić za dostęp do YouTube Premium, pakietu, w którym nie ma przy filmach reklam.
Użytkownicy korzystający z programów blokujących reklamy zobaczą powiadomienie o wykryciu adblocka. Obok tego wyświetlone zostanie ostrzeżenie, że odtwarzacz YouTube przestanie działać po wyświetleniu trzech filmów. Aby to powstrzymać, użytkownik może albo zezwolić na pokazywanie reklam albo kupić pakiet Premium. W innym wypadku dostęp do treści zostanie zablokowany.
YouTube Premium kosztuje w USA od 11,99 dolarów miesięcznie. W Polsce po miesięcznym okresie próbnym abonament to miesięczny koszt 23,99 zł.
Od maja YouTube dodaje do filmów 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Tego typu klipy będą dostępne tylko w YouTube Select, która jest kierowana do 5 proc. najczęściej oglądanych i najbardziej angażujących treści w YouTube.
Dołącz do dyskusji: Ostry ruch YouTube'a przeciwko użytkownikom adblocków