YouTube eksperymentuje z Shorts
YouTube szykuje się do uruchomienia platformy Shorts, za pomocą której chce odebrać użytkowników aplikacji TikTok. Funkcjonująca obecnie w wersji beta opcja otrzymała właśnie kilka nowych funkcji.
Pierwsze nieoficjalne informacje na temat Shorts w YouTube pojawiły się w kwietniu br. Platforma ma umożliwić użytkownikom tworzenie i publikowanie krótkich klipów wideo z muzycznym podkładem w postaci znanych utworów.
Opcja Shorts w wersji beta została oficjalnie uruchomiona przez YouTube w Indiach we wrześniu br. Teraz tamtejsi użytkownicy w aplikacji na Androida mogą zobaczyć nową ikonę Shorts, która znajduje się pod głównym logo YouTube.
Twórcy z Indii zyskali także dostęp do funkcji aparatu Shorts. Po wybraniu ikonki z plusem na dolnym pasku mogą oni tutaj m.in. zmieniać prędkość odtwarzania klipów oraz dodawać do nich muzykę. W innych regionach testowana jest też nowa sekcja, wyróżniająca w YouTube klipy stworzone za pomocą aparatu Shorts.
Z kolei na kanale YouTube Creator Insider pojawiło się kilka rad dla twórców dotyczących zwiększenia widoczności klipów Shorts. Serwis zaleca m.in. umieszczanie w tytułach klipów hashtagu #Shorts. Informuje jednocześnie, że krótkie klipy będą widoczne także jako standardowe filmy w YouTube.
Na razie nie wiadomo kiedy opcja Shorts zostanie oficjalnie udostępniona wszystkim użytkownikom YouTube.
Dołącz do dyskusji: YouTube eksperymentuje z Shorts