Yuri Drabent z youtuberami w kampanii „#lapjaja” o profilaktyce raka jądra (wideo)
Yuri Drabent, creative director agencji Isobar Polska, dwuminutowym klipem zainicjował akcję społeczną #lapjaja, której celem jest przełamywanie tabu związanego z rakiem jądra oraz zachęcenie młodych mężczyzn do badań profilaktycznych w tym zakresie.
Yuri Drabent w dwuminutowym filmie opowiada historię Wojciecha Walczaka, autora bloga "Złap raka za jaja" i współwłaściciela agencji strategicznej Melting Pot, który zachorował na nowotwór jądra. Dyrektor kreatywny Isobar Polska zachęca też mężczyzn do samobadania.
Jak tłumaczą organizatorzy, rak jądra dotyka przede wszystkim młodych ludzi, w wieku 20-40 lat. Nowotwór ten odpowiednio wcześniej wykryty daje 100 proc. szans na wyleczenie, nawet jeśli w najgorszym wypadku będzie wymagać bolesnej psychicznie i fizycznie chemioterapii. Można go bardzo łatwo wykryć już we wczesnym stadium - wystarczy regularnie „łapać się za jajka”, czyli wykonywać samobadanie jąder.
W ramach kampanii powstała strona internetowa lapjaja.pl oraz materiały informacyjne i promocyjne w internecie i tradycyjnych mediach.
Biorą w niej udział zarówno znani mężczyźni (Yuri Drabent, Cyber Marian, Śmiechawa - mają pojawić się kolejni internetowi influencerzy ), jak i zwykli ludzie. Organizatorzy zachęcają ich „do łapania jaj”, nagrywania tego na telefon, aparat czy kamerę i wrzucania do przestrzeni social media z hasztagiem #lapjaja oraz odniesieniem do strony akcji.
Kampanię "#lapjaja" przygotowały wspólnie Fundacja Wygrajmy Zdrowie, agencja interaktywna Twin, agencja strategiczna Melting Pot oraz dom mediowy Media On. Działania rozpoczęły się w ostatnim tygodniu Międzynarodowego Miesiąca walki z rakiem jądra.
Dołącz do dyskusji: Yuri Drabent z youtuberami w kampanii „#lapjaja” o profilaktyce raka jądra (wideo)