Za zakupy w internecie najchętniej wciąż płacimy przy odbiorze
O kolejne 4 pkt. proc. zwiększył się w ciągu roku odsetek klientów banków kupujących online. Za zakupy w internecie wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze. Systematycznie rośnie jednak odsetek klientów korzystających z płatności internetowych - wynika z badania TNS Polska.
Zakupy w sieci robi co drugi z klientów banków (55 proc.). Jakie sposoby płatności są preferowane przez Polaków robiących zakupy w internecie? Okazuje się, że za towar lub usługę kupioną online wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze, choć jej popularność spada. Ta forma płatności została wybrana przez 15 proc. ankietowanych, podczas gdy w ubiegłorocznym badaniu wskazało ją 18 proc. respondentów.
Dla ok. 11 proc. osób uczestniczących w badaniu ważne jest, aby na stronie sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp do różnych form płatności.
Tempo realizacji zamówienia zwykle zależy od tego, jak szybko pieniądze za zakupione towary czy usługi trafiają do sprzedawcy. Decydując o wyborze formy płatności, tę zależność bierze pod uwagę 8 proc. badanych. Identyczny odsetek klientów banków szuka na stronie e-sklepu logotypu znanego i sprawdzonego systemu płatności. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 4 proc. ankietowanych, wzrost jest dwukrotny.
Badanie “Wizerunek polskiego sektora bankowego” zostało zrealizowane przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich i KIR w marcu 2015 r. w ramach cyklicznego, wielotematycznego badania Omnibus, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+, N=998.
Dołącz do dyskusji: Za zakupy w internecie najchętniej wciąż płacimy przy odbiorze