41 proc. Polaków kupujących online korzysta ze smartfonów
Ze smartfonów korzysta 41 proc. Polaków kupujących online - wynika z najnowszego badania na potrzeby raportu z cyklu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021”. Ponad połowa e-konsumentów najchętniej odbiera zakupy w automacie paczkowym.
Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że kupuje online, a najczęściej używamy do tego smartfona. Czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie. Dodano, że spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najchętniej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.).
Mniejszą popularnością niż smartfony wśród kupujących w sieci cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. "Laptopa najczęściej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a komputer 22 proc. Najrzadziej w celach zakupowych wykorzystywany jest tablet (3 proc. wskazań)" - podano.
Według Patryka Perlińskiego z Santander Consumer Banku, konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. "Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania. Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych" – wskazał.
Najpopularniejsze metody płatności to szybki przelew i BLIK
Jak zaznaczył, kupujący w sieci chętnie korzystają z cyfrowych płatności, mają oczekiwania względem dostawców usług finansowych. "Chcą płacić szybko, bezpiecznie i wygodnie. Dlatego najpopularniejszymi metodami płatności za zakupu są szybki przelew i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków" - podał.
Według ekspertów banku, najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są automaty paczkowe. "Takie doręczenie preferuje 57 proc. badanych" - podano.
Jak wskazali, popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepach lub na stacjach paliw punktach odbioru (1 proc.). "Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru przesyłek o każdej porze oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfona. Rosnąca popularność automatów paczkowych nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię możemy mówić o jego rozwoju" - ocenili autorzy raportu.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) we wrześniu 2021 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa.
Dołącz do dyskusji: 41 proc. Polaków kupujących online korzysta ze smartfonów