Zalando szykuje duże metki przy ubraniach aby zapobiec masowym zwrotom odzieży. „Testy również w Polsce”
Platforma Zalando testuje nowe rozwiązanie, które ma ograniczyć liczbę oddawanej odzieży zakupionej w serwisie i nadużywanie programu zwrotów. Wybrane ubrania są opatrzone dużymi metkami, co ma utrudniać noszenie odzieży i późniejsze oddanie jej do sklepu. - Rozwiązanie jest testowane także na polskim rynku, obecnie jesteśmy w połowie fazy prób jego skuteczności - wyjaśnia Zalando w komunikacie przesłanym Wirtualnemedia.pl.
Zalando prowadzi dla swoich klientów program, w ramach którego mogą oni przymierzyć zakupioną w serwisie odzież, a w razie potrzeby odesłać ją do sprzedawcy w ciągu stu dni i otrzymać z powrotem pieniądze.
Dla Zalando problem stanowi część użytkowników, którzy po zakupie ubrań korzystają z nich przez krótszy lub dłuższy okres, a następnie zwracają ten towar zgodnie z regulaminem serwisu.
Platforma prowadzi obecnie testy rozwiązania które ma ograniczyć skalę tego typu zwrotów. Polega ono na dodaniu do ubrania dodatkowej dużej metki o wymiarach kilkunastu centymetrów. Taki dodatek do stroju ma zniechęcić kupujących do wykorzystania go w innym celu niż tylko przymierzenie, na przykład na towarzyskie spotkanie lub imprezę.
Minimalizujemy liczbę zwrotów
Odpowiadając na pytania Wirtualnemedia.pl o szczegóły prowadzonych obecnie prób Zalando przyznaje w przesłanym do nas komunikacie, że testy są prowadzone także na polskim rynku, dotyczą zaś przede wszystkim segmentu damskich strojów na specjalne okazje.
- Naszym celem jest nieustanne dążenie do udoskonalania doświadczenia zakupowego naszych klientów i niemal dosłowne przeniesienie przymierzalni do ich domów – wyjaśnia Zalando. - Od początku działania platformy Zalando, czyli od 2008 r. oferujemy bezpłatną wysyłkę oraz 100-dniowe prawo do zwrotu nienoszonych produktów.
Firma przyznaje, że stara się minimalizować liczbę zwrotów, których można było uniknąć, na przykład poprzez lepsze opisanie lub zaprezentowanie produktu.
- W przypadku odzieży damskiej na specjalne okazje testujemy obecnie rozwiązanie, które jest w branży powszechną praktyką – zaznacza Zalndo. - Na produktach z tego segmentu umieszczamy widoczną metkę z napisem: „Drogi Kliencie, zachęcamy dowypróbowania i przetestowania naszego produktu, ale po usunięciu tej metki, zwrot w ramach Polityki Zwrotów Zalando nie będzie już możliwy i nie zostanie on zaakceptowany przez Zalando". Sprawdzamy to rozwiązanie już trzeci sezon na wszystkich rynkach. Jesteśmy obecnie w połowie fazy testów, więc nie możemy jeszcze przedstawić ostatecznych wyników dotyczących jego wpływu na stopę zwrotu – wyjaśnia Zalando.
W III kwartale 2018 roku platforma Zalando zanotowała wzrost przychodów o 11,7 procent przy stracie operacyjnej w wysokości 38,9 mln euro. Obecnie ze sklepu w całej Europie korzysta aktywnie 25,1 mln użytkowników, a średnia wartość koszyka wynosi 57,5 euro.
W listopadzie ub.r. Zalando.pl odwiedziło 3,01 mln realnych użytkowników, zapewniając serwisowi 10,77 proc. zasięgu w polskim internecie. Odwiedzający wykonali na stronie 108,76 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 32 minuty - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Zalando szykuje duże metki przy ubraniach aby zapobiec masowym zwrotom odzieży. „Testy również w Polsce”