Zarobki w reklamie: dyrektor kreatywny z pensją 30 tys. złotych, 10 tys. dla copywritera (raport)
W ubiegłym roku osoba kierująca kreacją w agencji marketingowej mogła liczyć na pensję od 18 do nawet 30 tys., a copywriter od 5 tys. do 10 tys. miesięcznie brutto. Najlepiej opłacanymi pracownikami są country managerowie, których wynagrodzenie waha się od 20 do 40 tys. złotych - szacuje firma doradztwa personalnego Hays Poland.
Pensja country managera uzależniona jest od skali biznesu - według raportu Hays Poland najczęściej oferowane wynagrodzenie wynosi 32 tys. zł (wszystkie podawane kwoty brutto, na pełen etat).
- Media, reklama i e-commerce pozostają jednym z najbardziej konkurencyjnych sektorów rynku. Obserwując rynek agencji marketingowych i domów mediowych, możemy zauważyć wzrost znaczenia agencji lokalnych. Najwięksi gracze coraz chętniej zlecają realizację swojej strategii marketingowej mniejszym agencjom, doceniając je za elastyczność, optymalne koszty i zaangażowanie - oceniają analitycy Hays Poland.
Na wysokie pensje mogą liczyć także osoby pracujące w reklamie na stanowiskach dyrektorskich. Osoba odpowiedzialna za sprzedaż może liczyć na zarobki od 17 do 35 tys. złotych, za new business – od 15 do 30 tys. Pensja dyrektora kreatywnego wynosi od 18 do nawet 30 tys., strategy directora od 17 do 25 tys., a account directora od 12 do 20 tys. złotych. Relatywnie najmniej na dyrektorskim stanowisku zarabiają średnio art director oraz research&anaytics director, których zarobki wynoszą od 10 do 20 tys. zł.
Miesięczne zarobki menadżerów średniego szczebla zaczynają się od 6 tys. zł (account/project oraz traffic manager) i maksymalnie wynoszą 16 tys. zł (dla omni-channel marketing managera). Menadżer odpowiedzialny za nowy biznes może liczyć na pensję od 9 do 15 tys. zł, a media manager – od 10 do 15 tys.
Copywriter może liczyć na pensję od 5 do 10 tys. złotych miesięcznie. Spośród innych osób na stanowiskach specjalistycznych, takie same zarobki czekają na graphic designera, a zbliżone na strategy plannera (od 5,5 tys. do 9,5 tys.). Osoba odpowiedzialna za planowanie i kupowanie mediów w domu mediowym może zarobić od 6 do 9,5 tys. miesięcznie.
- W związku z wciąż silnym trendem w zastosowaniu storytellingu i angażowania influencerów w kampanie reklamowe, najlepsi specjaliści z doświadczeniem w tym zakresie są szeroko poszukiwani przez agencje marketingowe. Rok 2018 będzie więc dobrym czasem dla account managerów oraz pracowników działów kreacji i strategii. Sektor mediów i reklamy zgłasza też zapotrzebowania na new business managerów, odpowiedzialnych za aktywne pozyskiwanie nowych klientów – prognozują analitycy Hays Poland.
W branży e-commerce na najwyższe pensje mogą liczyć managerowie (10-20 tys. zł miesięcznie), e-key account managerowie oraz managerowie odpowiedzialni za marketing internetowy (12-20 tys. zł). Pensja digital managera waha się między 10 a 15 tys. zł, a CRM managera od 9 do 14 tys. Analitycy w branży e-commerce mogą zarobić od 8,5 do 12 tys., a specjaliści (SEM, SEO, e-commerce) od 5,5 do 9 tys. zł.
Raport płacowy Hays jest zestawieniem poziomów wynagrodzeń dla specjalistów i kadry menedżerskiej w podziale na 19 specjalizacji. Zabrane informacje pozwalają nie tylko na przegląd obecnej sytuacji, ale także postawienie prognoz. Publikacja zawiera zestawienia minimalnych, maksymalnych i optymalnych wynagrodzeń miesięcznych brutto, wyrażonych w polskich złotych i oferowanych osobom pracującym na pełny etat. Dane zostały uśrednione dla całej Polski.
Dołącz do dyskusji: Zarobki w reklamie: dyrektor kreatywny z pensją 30 tys. złotych, 10 tys. dla copywritera (raport)
Kolega uznał, że będzie zabawny.
Traffic Manager - osoba zajmująca się kampaniami reklamowymi, tak ruchem w tych kampaniach.