Zmalała liczba zgłoszeń do Cannes Lions, nie pomogły nowe kategorie i powrót Publicis Groupe
Do tegorocznego, rozpoczynającego się dziś Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wpłynęło 30 953 zgłoszeń z 89 krajów. Mimo, że w tym roku wprowadzono nowe kategorie, a po roku nieobecności swoje projekty zgłaszają też agencje należące do Publicis Groupe, to liczba walczących o Lwy projektów zmalała rok do roku o 4 proc.
W tym roku na Cannes Lions pojawiły się dwie nowe kategorie: Creative Strategy Lion i Entertainment Lion for Sport. Do pierwszej zgłoszono 848 projekty, a do drugiej - 702.
Kategoria The Entertainment Track, która obejmuje też podkategorie Entertainment Lions i Entertainment Lions for Music odnotowała 11-procentowy wzrost zgłoszeń w stosunku do roku ubiegłego we wszystkich trzech kategoriach.
Widoczny jest także wzrost zaangażowania dwóch kluczowych rynków z roku na rok: liczba projektów z Chin wzrosła o 5 proc., a Indii o 8 proc..
Organizatorzy Cannes Lions zdradzili też, że wzrosła liczba kampanii bezpośrednio zgłaszanych przez marketerów. - Zmiany, które wprowadziliśmy w strukturze nagród w 2018 roku zaowocowały ponownym ukierunkowaniem Lwów. Branża koncentruje się na absolutnej jakości swoich wpisów, umożliwiając wszystkim członkom społeczności marketingowej i reklamowej, a zwłaszcza markom, porównywanie ich wyników z najlepszymi na świecie – skomentował Philip Thomas, przewodniczący Cannes Lions.
The Creative Effectiveness Lions, jedyny globalny punkt odniesienia dla wymiernego wpływu kreatywności, nadal odnotowują wzrost zgłoszeń - o 34 proc. wobec roku 2018. Według Simona Cooka, dyrektora zarządzającego Cannes Lions ciągły wzrost liczby zgłoszeń w tej kategorii wskazuje na znaczenie porównania wartości kreatywności w sali konferencyjnej, dla klientów i agencji. - Kreatywna efektywność koncentruje się nie tylko na rozwoju biznesu, ale także na tym, jak praca wygrywająca Lwy może pozytywnie wpłynąć na kulturę i określić cel marki w perspektywie długoterminowej – powiedział.
Analiza zgłoszeń pokazuje, że tradycyjne kategorie pozostają podstawą kreatywności reklamowej. W kategorii Film Lions liczba wpisów wzrosła rok do roku o 29 proc., a w kategorii Creative eCommerce Lions – o 12 proc.
Więcej projektów będzie rywalizować o statuetkę Brand Experience i Activation Lions (wzrost o 8 proc.) oraz Digital Craft Lions (wzrost o 9 proc.).
To zdaniem organizatorów odzwierciedla nieustanne znaczenie kreatywności w zakresie kompleksowej obsługi klientów.
Organizatorzy tegorocznego festiwalu Cannes Lions spodziewają się w tym roku bardziej zróżnicowanej społeczności branżowej na imprezie.
W czasie jej trwania, w dniach 17-21 czerwca, delegaci z ponad 100 krajów będą reprezentować różne branże. Są to globalne i niezależne agencje, innowacyjne marki i firmy technologiczne, firmy konsultingowe i platformy rozrywkowe.
W ub.r. o nagrody na Cannes Lions Festival rywalizowały 32 372 projekty, w tym roku jest ich 30 953. Oznacza to, że ich liczba spadła o 4 proc. (w 2018 roku spadek był wyższy i wynosił 21 proc.).
Nie udało się zatrzymać tendencji spadkowej w liczbie zgłaszanych do rywalizacji o nagrody projektów mimo że wprowadzono nowe kategorie. Nie pomógł również powrót po rocznej przerwie agencji z grupy Publicis Groupe. Ten holding walczy o Lwy w tym roku, ale zgłosiła do konkursu połowę mniej kampanii niż w 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: Zmalała liczba zgłoszeń do Cannes Lions, nie pomogły nowe kategorie i powrót Publicis Groupe
Kochani wielbiciele Cannes. Rozejrzyjcie się wokół siebie. Jesteście dinozaurami.
A tak przy okazji - tęcza faworytem. Any questions? :))))