1,67 mln widzów „Zniewolonej 3”, TVP1 liderem rynku
Trzeci sezon kostiumowego serialu „Zniewolona” oglądało średnio 1,67 mln osób. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki trzeciego sezonu serialu „Zniewolona” pokazane zostały 24, 25 i 26 grudnia 2021 roku oraz 2 i 6 stycznia 2022 roku około godz. 20.15 (6 stycznia emisja również o około 21.15). Od 9 stycznia do 27 lutego br. produkcja emitowana była w niedziele o godz. 20.15 i 21.15, a 6 i 13 marca - o 20.15. Średnia oglądalność produkcji wyniosła 1,67 mln widzów. Przełożyło się to na 11,90 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 6,99 proc. w grupie 16-59 oraz 11,12 proc. w grupie 7-74 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością do tej pory cieszył się trzeci odcinek serii. Przyciągnął uwagę 1,91 mln osób.
TVP1 w paśmie emisji serialu była rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajął Polsat, który miał 10,5 proc. udziału. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (6,68 proc.) i TVP2 (4,34 proc).
Pierwsze dwa sezony hitem TVP1
Pierwsze dwa sezony „Zniewolonej” premierowo nadawane były w TVP1 w okresie od 1 lipca do 30 sierpnia 2019 roku. Średnia oglądalność serialu wyniosła 2,54 mln osób. Przełożyło się to na 19,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 12,11 proc. w grupie 16-59 oraz 25,87 proc. w grupie 50+.
W pierwszym tygodniu produkcja emitowana była od poniedziałku do środy o godz. 20.35. Pierwsze trzy odcinki śledziło 1,23 mln widzów. Od drugiego tygodnia „Zniewolona” pokazywana była również w piątki i soboty o 20.35, a także w niedziele o 20.15.
Średnia widownia premierowych odcinków produkcji pokazanych w drugim tygodniu nadawania wyniosła już 1,79 mln osób, co względem pierwszego tygodnia oznacza wzrost wynoszący 560 tys. oglądających.
Widownia serialu wyraźnie rosła również w kolejnych tygodniach. W trzecim plasowała się na poziomie 2,06 mln osób, w czwartym - 2,23 mln, w piątym - 2,57 mln, w szóstym - 3,03 mln, w siódmym - 2,96 mln, w ósmym - 3,21 mln, a w dziewiątym - 3,27 mln (oznacza to wzrost względem pierwszego tygodnia o aż 2,04 mln osób).
Akcja serialu rozgrywa się w XIX wieku, a tłem opowieści jest trudna historia Ukrainy. Główną bohaterką jest młoda, piękna i wykształcona dziewczyny Katierina Wierbickaja, która walczy o odzyskanie wolności. W rolę głównej bohaterki w „Zniewolonej 3” wciela się Sonia Priss, która zastąpiła znaną z poprzednich dwóch sezonów Katerinę Kowalczuk.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 9,76 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,67 mln widzów „Zniewolonej 3”, TVP1 liderem rynku