Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”
W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wzrost zanotował tylko „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost”, „Gazeta Polska” i „Newsweek Polska”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2016 roku wyniosła 126 638 egz. Było to o 3,15 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem jest „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,21 proc. do 119 903 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 107 498 egz., po spadku o 13,51 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 689 egz., po spadku o 6,58 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,78 proc. do 51 478 egz.
8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 14,21 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 169 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 23 438 egz., czyli mniej o 38,44 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu był siódmy.
sierpień |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
181 960 |
126 638 |
126 638 |
201 081 |
130 751 |
130 751 |
-3,15% |
Polityka |
182 000 |
119 903 |
119 903 |
171 250 |
125 199 |
125 171 |
-4,21% |
Newsweek Polska |
171 857 |
107 600 |
107 498 |
183 946 |
124 362 |
124 290 |
-13,51% |
W Sieci |
147 488 |
72 689 |
72 689 |
147 940 |
77 812 |
77 812 |
-6,58% |
Tygodnik Do Rzeczy |
111 790 |
60 403 |
51 478 |
116 341 |
65 982 |
57 057 |
-9,78% |
Gazeta Polska |
96 246 |
32 077 |
31 794 |
101 647 |
40 998 |
40 543 |
-21,58% |
Wprost |
84 401 |
91 980 |
23 438 |
105 187 |
106 621 |
38 075 |
-38,44% |
Tygodnik Powszechny |
38 000 |
22 180 |
22 169 |
37 000 |
19 810 |
19 410 |
14,21% |
Przegląd |
51 000 |
16 918 |
16 918 |
51 000 |
18 029 |
18 029 |
-6,16% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 367 |
287 309 |
287 309 |
463 466 |
321 420 |
321 420 |
-10,61% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 4,47 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 9,52 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
181 960 |
126 638 |
126 638 |
183 327 |
125 289 |
125 289 |
1,08% |
Polityka |
182 000 |
119 903 |
119 903 |
180 000 |
123 686 |
123 686 |
-3,06% |
Newsweek Polska |
171 857 |
107 600 |
107 498 |
172 458 |
118 914 |
118 812 |
-9,52% |
W Sieci |
147 488 |
72 689 |
72 689 |
147 728 |
70 819 |
70 819 |
2,64% |
Tygodnik Do Rzeczy |
111 790 |
60 403 |
51 478 |
110 985 |
59 209 |
50 284 |
2,37% |
Gazeta Polska |
96 246 |
32 077 |
31 794 |
98 658 |
31 886 |
31 585 |
0,66% |
Wprost |
84 401 |
91 980 |
23 438 |
84 997 |
93 137 |
24 595 |
-4,70% |
Tygodnik Powszechny |
38 000 |
22 180 |
22 169 |
41 400 |
21 232 |
21 220 |
4,47% |
Przegląd |
51 000 |
16 918 |
16 918 |
51 000 |
17 016 |
17 016 |
-0,58% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 367 |
287 309 |
287 309 |
455 436 |
283 847 |
283 847 |
1,22% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”