SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wzrost zanotował tylko „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost”, „Gazeta Polska” i „Newsweek Polska”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2016 roku wyniosła 126 638 egz. Było to o 3,15 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem jest „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,21 proc. do 119 903 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 107 498 egz., po spadku o 13,51 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 689 egz., po spadku o 6,58 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,78 proc. do 51 478 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 14,21 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 169 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 23 438 egz., czyli mniej o 38,44 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Wirtualnemedia.pl

sierpień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

181 960

126 638

126 638

201 081

130 751

130 751

-3,15%

Polityka

182 000

119 903

119 903

171 250

125 199

125 171

-4,21%

Newsweek Polska

171 857

107 600

107 498

183 946

124 362

124 290

-13,51%

W Sieci

147 488

72 689

72 689

147 940

77 812

77 812

-6,58%

Tygodnik Do Rzeczy

111 790

60 403

51 478

116 341

65 982

57 057

-9,78%

Gazeta Polska

96 246

32 077

31 794

101 647

40 998

40 543

-21,58%

Wprost

84 401

91 980

23 438

105 187

106 621

38 075

-38,44%

Tygodnik Powszechny

38 000

22 180

22 169

37 000

19 810

19 410

14,21%

Przegląd

51 000

16 918

16 918

51 000

18 029

18 029

-6,16%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 367

287 309

287 309

463 466

321 420

321 420

-10,61%

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 4,47 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 9,52 proc., odnotował „Newsweek Polska”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

181 960

126 638

126 638

183 327

125 289

125 289

1,08%

Polityka

182 000

119 903

119 903

180 000

123 686

123 686

-3,06%

Newsweek Polska

171 857

107 600

107 498

172 458

118 914

118 812

-9,52%

W Sieci

147 488

72 689

72 689

147 728

70 819

70 819

2,64%

Tygodnik Do Rzeczy

111 790

60 403

51 478

110 985

59 209

50 284

2,37%

Gazeta Polska

96 246

32 077

31 794

98 658

31 886

31 585

0,66%

Wprost

84 401

91 980

23 438

84 997

93 137

24 595

-4,70%

Tygodnik Powszechny

38 000

22 180

22 169

41 400

21 232

21 220

4,47%

Przegląd

51 000

16 918

16 918

51 000

17 016

17 016

-0,58%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 367

287 309

287 309

455 436

283 847

283 847

1,22%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Lada moment Tygodnik Powszechny przegoni chylący się ku upadkowi Wprost, zarżnięty przez zasłużonego w tej dziedzinie red. Wróblewskiego. Tak minimalnej różnicy między tymi tytułami nie było jeszcze nigdy.
0 0
odpowiedź
User
bank bank
Newsweek jak GW - spadki nie do zatrzymania. Na wiosnę pierwsza duża restrukturyzacja redakcji.
0 0
odpowiedź
User
MM
"Wprost" dogorywa. Lisiecki "geniusz" wydawniczy każdy tytuł położył: "Dlaczego", "Machine", "Film", "BusinessWeek", a teraz "Wprost". Szkoda marki. Polskiej dobrej marki z czasów Króla.
0 0
odpowiedź