Zysk Point Group spadł o 16,4 proc. “Wprost” daje 70 proc. przychodów
Spółka medialna Platforma Mediowa Point Group (PMPG) miała 0,70 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2011 roku wobec 0,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 1,89 mln zł wobec 1,61 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 16,97 mln zł wobec 19,62 mln zł rok wcześniej.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 1,56 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 51,58 mln zł wobec 61,67 mln zł.
W ujęciu jednostkowym, w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1,29 mln zł zysku netto wobec 16,18 mln zł straty rok wcześniej.
"Wiodącym aktywem PMPG pozostaje tygodnik Wprost, który generuje 70 proc. przychodów. W III kwartale działania Grupy skupiały się na wzmocnieniu tego aktywa oraz uruchomieniu nowego projektu wydawniczego - magazynu „Bloomberg Businessweek Polska" (...). Według ostrożnych ocen zarządu grupy, nowy projekt powinien być rentowny już w pierwszym kwartale 2012 r." - czytamy w komunikacie spółki.
"W wynikach trzeciego kwartału widoczne są również wyższe koszty sprzedaży związane z wprowadzeniem i uplasowaniem na rynku nowego tytułu, jakim jest Bloomberg Businessweek Polska", komentuje spółka.
Spółka poinformowała, że zarząd zdecydował o zintensyfikowaniu działalności w internecie i nowych mediach.
"W czwartym kwartale ma również ruszyć serwis BBWP.PL powiązany z nowym tytułem PMPG. Trwają także prace nad modernizacją serwisu Wprost24.pl i repozycjonowaniem go w kierunku informacyjno-opiniotwórczej platformy na wzór 'Huffington Post'. Prace te ruszyły wraz z zatrudnieniem dyrektora ds. internetu, Aleksandra Krzempka. PMPG pracuje również nad rozwojem źródeł przychodów w obszarze nowych mediów" - czytamy dalej.
WYBRANE DANE FINANSOWE | w tys. | zł | w tys. | EUR |
3 kwartał(y) narastająco / 2011 okres od 2011-01-01 do 2011-09-30 | 3 kwartał(y) narastająco / 2010 okres od 2010-01-01 do 2010-09-30 | 3 kwartał(y) narastająco / 2011 okres od 2011-01-01 do 2011-09-30 | 3 kwartał(y) narastająco / 2010 okres od 2010-01-01 do 2010-09-30 | |
PRZYCHODY NETTO ZE SPRZEDAŻY PRODUKTÓW, TOWARÓW I MATERIAŁÓW | 51 579 | 61 671 | 12 763 | 15 407 |
I. ZYSK (STRATA) Z DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ | 2 592 | -1 983 | 641 | -495 |
II. ZYSK (STRATA) BRUTTO | 4 544 | 2 540 | 1 124 | 635 |
III. ZYSK (STRATA) NETTO | 2 661 | 2 575 | 658 | 643 |
IV. ZYSK (STRATA) NETTO PRZYPADAJĄCY NA JEDNOSTKĘ DOMINUJĄCĄ | 1 736 | 1 556 | 430 | 389 |
V. PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE NETTO Z DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ | 2 796 | -3 035 | 692 | -758 |
VI. PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE NETTO Z DZIAŁALNOŚCI INWESTYCYJNEJ | -464 | 192 | -115 | 48 |
VII. PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE NETTO Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ | -2 214 | -1 933 | -548 | -483 |
VIII. PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE NETTO RAZEM | 118 | -4 776 | -29 | -1 193 |
IX. LICZBA AKCJI ( W SZT.) | 103 817 025 | 103 817 025 | 103 817 025 | 103 817 025 |
XI. ZYSK (STRATA) NA JEDNA AKCJE ZWYKŁĄ ( W PLN/EUR) | 0,03 | 0,02 | 0,01 | 0,01 |
XII. | 30.09.2011 r. | 31.12.2010 r. | 30.09.2011 r. | 31.12.2011 r. |
XIII. AKTYWA RAZEM | 65 672 | 60 976 | 14 888 | 15 397 |
XIV. AKTYWA OBROTOWE | 42 270 | 36 535 | 9 582 | 9 225 |
XV. ZOBOWIĄZANIA I REZERWY NA ZOBOWIĄZANIA | 43 201 | 39 918 | 9 794 | 10 080 |
XVI. ZOBOWIĄZANIA DŁUGOTERMINOWE | 4 908 | 2 926 | 1 113 | 739 |
XVII. ZOBOWIĄZANIA KTÓTKOTERMINOWE | 38 293 | 36 992 | 8 681 | 9 341 |
XVIII. KAPITAŁ WŁASNY OGÓŁEM | 22 471 | 21 058 | 5 094 | 5 317 |
XIX. KAPITAŁ WŁASNY PRZYPADAJĄCY AKCJONARIUSZOM JEDNOSTKI DOMINUJĄCEJ | 20 783 | 20 295 | 4 711 | 5 125 |
XX. LICZBA AKCJI ( W SZT.) | 103 817 025 | 103 817 025 | 103.817.025 | 103.817.025 |
XXI. WARTOŚĆ KSIĘGOWA NA JEDNĄ AKCJĘ ( W PLN/ EUR) | 0,22 | 0,2 | 0,05 | 0,05 |
Dołącz do dyskusji: Zysk Point Group spadł o 16,4 proc. “Wprost” daje 70 proc. przychodów