9 czerwca 2015 r. ERGO Hestia, jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, wprowadziła funkcję Rzecznika Klienta. Rzecznik Klienta to otwarcie nowej na rynku ubezpieczeń ścieżki dialogu z klientem, zmniejszenie dystansu i pokazanie, że firma ubezpieczeniowa potrafi spojrzeć na ubezpieczenia z perspektywy klienta.
Rzecznik Klienta ERGO Hestii – Justyna Szymańska, po blisko 1,5 roku działania dzięki niestandardowemu podejściu pomogła 4 500 osobom, przełamując stereotypy o firmach ubezpieczeniowych.
Po wsparcie do Rzecznika Klienta ERGO Hestii zgłaszają się również klienci innych Towarzystw! Posiadając wiedzę ekspercką w każdym z obszarów ubezpieczeń od sprzedaży po konstrukcję produktów, przez procesy obsługowe do likwidacyjnych, łatwo znaleźć płaszczyznę porozumienia.
- Przygotowanie do roli Rzecznika Klienta trwało kilka lat - doświadczenie zdobywałam w Biurze Zarządzania Jakością - mówi Justyna Szymańska, Rzecznik Klienta ERGO Hestii - wydawało się, że przepracowałam z klientami wszelkie możliwe sytuacje i nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Tymczasem, już w pierwszym tygodniu o wsparcie poprosiła klientka, której opis sytuacji z powodzeniem mógłby znaleźć się w rubrykach kryminalnych. Determinacja i empatia, podstawowe motywy moich działań, doprowadziły do zakończenia sprawy.
Zespół Rzecznika Klienta, by szybciej pomagać klientom w usuwaniu przeszkód powstałych często na skutek niedociągnięć komunikacyjnych, korzysta z czata. Czat został bardzo pozytywnie oceniony przez klientów, pozwala na bezpośrednią rozmowę, przy jednoczesnym zachowaniu formy pisemnej, tak ważnej dla klientów. To właśnie dzięki zastosowaniu onlinowych form kontaktu 1/3 spraw załatwiana jest przez Rzecznika Klienta ERGO Hestii w ciągu 3 dni. Tematy dialogu z Rzecznikiem nie są ograniczane, wagę sprawie nadaje sam klient, to także klient wybiera kanał kontaktu (do dyspozycji jest czat lub formularz znajdujące się na stronie www.rzecznik-klienta.ergohestia.pl).
dostarczył infoWire.pl