Chcą stworzyć strategię miejską dla Somerville, uwzględniając w niej rozwiązania techniczne z takich dziedzin jak rozproszona inteligencja, autonomiczne parkowanie oraz sieciowe połączenie samochodu z sygnalizacją świetlną.
W „Memorandum of Understanding”, burmistrz Joseph A. Curtatone i Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, uzgodnili ścisłą współpracę przy tworzeniu nowej strategii mobilności dla Somerville. Skupiają się przy tym na wymianie doświadczeń i testowaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań technicznych. „Inteligentne auto może w pełni rozwinąć swój ogromny potencjał dopiero w inteligentnym mieście. Wspólna praca nad miejskimi innowacjami oraz wymiana i analiza danych, są kluczem do projektu przydatnej inteligencji rozproszonej.” – powiedział przy tej okazji prezes Rupert Stadler. W dłuższej perspektywie, obie strony porozumienia chcą wdrażać innowacje redukujące „zapotrzebowanie” auta na miejską przestrzeń i zwiększające prędkość przepływu ruchu.
„Auto będzie zawsze istotnym elementem naszej mobilności. Z drugiej jednak strony, korki z którymi mamy do czynienia na co dzień oraz problemy z miejscami parkingowymi, wyznaczają nam jej granice. Nowoczesne rozwiązania techniczne proponowane przez Audi, mogą pomóc w bardziej efektywnym wykorzystaniu przestrzeni miejskiej. To z pewnością podniesie jakość życia w mieście” – powiedział burmistrz Curtatone. Dzięki swojemu centralnemu położeniu w aglomeracji Bostonu, Somerville jest miastem wzorcowym dla projektów takich jak „Smart Cities”. Region ten, po Silicon Valley, jest obszarem o najszybszym w całej Ameryce Północnej wzroście gospodarczym. W najbliższych latach, Union Square w Somerville zmieni się w prosperujące centrum miasta. Dzięki jego ponownej urbanizacji, już teraz powstają tu nowe mieszkania, powierzchnie biurowe i komercyjne. Więcej ludzi na takiej samej przestrzeni - to niestety oznacza również, że istniejąca infrastruktura zbliża się do granic wytrzymałości. Stąd pomysł, by Audi wspierało cały projekt Union Square swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak np. asystent faz sygnalizacji świetlnej, pomagający w upłynnianiu miejskiego ruchu pojazdów. Oprócz osieciowanej infrastruktury ruchu ulicznego, Audi wnosi do projektu również system autonomicznego parkowania. Samochody, które są w stanie zaparkować same w oznaczonym miejscu, przynoszą od razu trzy korzyści: parkingi wielopoziomowe mogą być przeniesione z centrum do mniej atrakcyjnych lokalizacji, powierzchnia parkowania na auto kurczy się o około dwa metry kwadratowe, pojazdy parkują gęściej i potrzebują znacznie węższych dróg dojazdowych w parkingach wielopoziomowych, gdzie ponadto nie są już potrzebne ścieżki dla pieszych, schody ani windy. W ten sposób, parkingi wielopoziomowe mieszczą około 60 procent więcej aut na takiej samej powierzchni, co pozwala zrezygnować z miejsc parkingowych zlokalizowanych przy krawędziach dróg i ulic. Efektem takich zmian będzie zdecydowanie mniejsza ilość samochodów krążących po ulicach w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania. (więcej) Inteligentne zarządzanie przestrzenią parkingową w dzielnicy Assembly Row (Somerville/USA) Ze zautomatyzowanej techniki parkowania korzysta również inny projekt prowadzony w Somerville. W dzielnicy Assembly Row, firma deweloperska Federal Realty Investment Trust (FRT) zaplanowała i buduje tzw. „Mixed Use Development”. W odległości około siedmiu minut jazdy oddaną niedawno do użytku szybką koleją metropolitalną, powstają mieszkania, biura, miejsca wypoczynku, centra handlowe oraz powierzchnie parkingowe. Wiele prowadzonych obecnie w USA projektów budowlanych to takie właśnie powierzchnie „mixed use”, których założeniem jest optymalne połączenie zwiększenia satysfakcji użytkowników ze zrównoważoną ofertą rynkową, zapewniającą również określoną ilość miejsc parkingowych. „Budowa parkingu jest bardzo droga, a koszty poniesione przez deweloperów operujących w przestrzeni miejskiej często w ogóle się nie amortyzują” - mówi Chris Weilminster, Executive Vice President Real Estate and Leasing, FRT. Dla przykładu: miejsce parkingowe w Assembly Row kosztuje średnio przynajmniej 25 000 dolarów. „Parking to dla nas wydatek, a jednocześnie zabranie ogromnej przestrzeni. Jeżeli możemy zredukować przestrzeń parkingową koszty spadają, miejsce może być lepiej wykorzystane i co za tym idzie jakość życia oraz zysk wzrastają”. Flota aut z systemem autonomicznego parkowania może w przyszłości prowadzić do znacznych oszczędności zarówno miejsca jak i pieniędzy. Na przykładzie Assembly Row, może to być teoretycznie nawet 100 milionów dolarów. Flotą taką można dodatkowo inteligentnie zarządzać, wprowadzając tzw. koncepcję współdzielenia (exclusive sharing arrangement). „Jesteśmy zachwyceni, że będziemy mogli zaimplementować ten innowacyjny projekt. Budowanie parkingów wielopoziomowych dla samochodów z systemem autonomicznego parkowania jest atrakcyjną, również finansowo, alternatywą dla tradycyjnych, kosztochłonnych parkingów i garaży” – dodaje Chris Weilminster.