Podczas spotkania start-upów zajmujących się nowymi technologiami jury nagrodziło dwie propozycje rozwiązań dla sektora bankowego. Pierwszy polski BNP Paribas International Hackathon odbył się w miniony weekend, 17-19 czerwca, w Warszawie. Tegorocznym tematem przewodnim było usprawnianie procesu obsługi klientów.
Hackathon jednocześnie odbywał się w 8 różnych miastach świata – Warszawie, San Francisco, Londynie, Paryżu, Brukseli, Rzymie, Berlinie i Stambule.
– Wszystkie przedstawione w Polsce projekty okazały się bardzo interesujące i trudno było wybrać zwycięzców. Poziom był wysoki i bardzo wyrównany. Zdecydowaliśmy się nagrodzić Autenti sp. z o.o., ponieważ pokazali nam jak można usprawnić procesy biznesowe. Z kolei Indata S.A. przedstawiła nowe możliwości marketingu konsumenckiego. Wierzymy, że każda z tych propozycji może stworzyć nową wartość dla klientów i będzie odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się świata – powiedział Jaromir Pelczarski, przewodniczący jury, wiceprezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas. Dziękuję wszystkim uczestnikom i gratuluję zwycięzcom. Z niecierpliwością czekam na kolejną, polską edycję Hackathonu – dodał Jaromir Pelczarski.
Celem konkursu jest nawiązanie długoletniej współpracy ze start-upami i wdrożenie zwycięskiego rozwiązania w Grupie BNP Paribas lub jej spółkach. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania, w którym udział we wszystkich krajach wzięło 96 firm, a w Warszawie 9 start-upów pracowało nad usprawnianiem procesu zakupowego. Projekty ocenili jurorzy z Banku BGŻ BNP Paribas: Jaromir Pelczarski, wiceprezes Zarządu, Jerome Gaubicher, dyrektor Zarządzający, Nicolas Kern, dyrektor Zarządzający, Piotr Marciniak, dyrektor Zarządzający oraz Tomasz Rudolf, dyrektor Zarządzający w D-RAFT S.A., Dariusz Pietrzak, wiceprezes Enterprise Investors, Łukasz Rey, dyrektor w Boston Consulting Group, Piotr Grzybczak, dyrektor Zarządzający w SalesBee sp. z o.o.
– Firma Autenti sp. z o.o. zaproponowała oprogramowanie usprawniające zarządzanie wielokanałową sprzedażą produktów finansowych poprzez zamianę dokumentów papierowych na podpisywane elektronicznie. Podczas Hackathonu pokazaliśmy możliwość integracji naszego rozwiązania z systemami Banku, co pozwoli znacznie skrócić czas podpisania umowy z kilku dni do kilku minut – powiedział Grzegorz Wójcik, prezes Autenti sp. z o.o.
– Aplikacja "Viral Funding" stworzona przez Indata S.A., jest narzędziem viralowym, opartym o aspekt social media, przez co silnie skoncentrowanym na kliencie. Projekt może być szeroko wykorzystany - bank lub firma może użyć aplikacji jako narzędzia biznesowego do generowania leadów lub jako aplikacji dostarczającej wiedzę o klientach potrzebujących kredytu. Może stanowić dodatkowe narzędzie wspierające zbiórkę pieniędzy przez instytucje charytatywne, a także może być wirtualną skarbonką dla dzieci – powiedział Grzegorz Czapla, Prezes Indata S.A.
Firmy prezentujące swoje projekty, podczas warsztatów mogły korzystać ze wsparcia ekspertów z takich obszarów jak compliance, prawo, IT, marketing czy sprzedaż. Swoją wiedzą dzielili się m.in. przedstawiciele Samsung R&D Institute Poland, Ernst & Jung, Startup Weekend Poland, DDB&Tribal, D-RAFT.
Finał konkursu odbędzie się 2 grudnia 2016 r. w Paryżu.
Komunikat nt. Hackatonu w całej Grupie BNP Paribas dostępny jest tutaj.
dostarczył infoWire.pl