Szacuje się, że pracownik biurowy niemal 30% swojego czasu poświęca na zadania czysto administracyjne, które z powodzeniem można zautomatyzować. Odbywa się to kosztem innych działań, które niejednokrotnie są dużo ważniejsze z perspektywy biznesowej firmy. Wpływa to też negatywnie na morale i zaangażowanie. Wprowadzenie automatyzacji ma ogromne znaczenie nie tylko dla poprawienia efektywności pracy, ale również podnoszenia satysfakcji pracowników, wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh. Większość osób decyzyjnych w firmach doskonale rozumie, jak negatywny wpływ na zespół i jego produktywność mają czasochłonne, powtarzalne zadania. 76% z nich redukcję tych obowiązków stawia jako jeden z podstawowych celów cyfrowej transformacji firmy.
Rośnie świadomość tego, w jaki sposób nowoczesne technologie mogą odwrócić tę sytuację. 64% pracowników uznaje, że dzięki dostępowi do nowoczesnych narzędzi ich praca przyniosłaby firmie znacznie więcej wartości. Natomiast 78% uważa, że dzięki automatyzacji mogliby pożegnać wiele czasochłonnych zadań. Firmy, które wdrożyły w zeszłym roku oprogramowanie pozwalające na automatyzację odnotowały 14% wzrost produktywności oraz wzrost satysfakcji z pracy. Przekłada się to na niższy poziom fluktuacji kadr.
“Wprowadzenie nowoczesnych technologii i wkroczenie na ścieżkę cyfrowej transformacji pozwoli na odblokowanie ogromnego potencjału, który drzemie w pracownikach. Ci chcą realizować się w pracy a nie tracić czas na zadania, które można zautomatyzować. Bez inwestycji w nowe rozwiązania trudno będzie dogonić konkurentów, którzy już z nich korzystają” – powiedziała Nicola Downing, CEO w Ricoh.
O badaniu
W badaniu, które na zlecenie Ricoh przeprowadziła firma Opinium, wzięło udział 6000 pracowników i 1500 osób decyzyjnych z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Niderlandów i Hiszpanii. Wyniki badań zostały przenalizowane przez brytyjski instytut badawczy CEBR.