- 2021 był kolejnym rokiem pełnym pracy i wyzwań. Mimo pandemii ruch w branży wnętrzarskiej i budowlanej był spory. Podobnie jak rok 2020, także i ten pokazał, że mimo utrudnień spowodowanych sytuacją na świecie nasz obszar działalności ma się dobrze i działa sprawnie - ocenia Sebastian Kos, ekspert marki Chapel Parket.
Trwająca pandemia dla nikogo nie jest łatwa, a minione lata na pewno zapadną na długi czas w pamięci wszystkich. W 2021 obserwowaliśmy kontynuację przyspieszonych transformacji cyfrowych, stale pojawiały się nowe wyzwania, a wiele rzeczy zmieniło się bezpowrotnie. Mimo tak niepewnego okresu branża budowlana oraz jej dziedziny pokrewne wychodzą z obecnej sytuacji obronną ręką.
W kwestii designu, rok 2021 był czasem powrotu do natury, miękkich tkanin oraz ciepłych kolorów. W zeszłym roku zdecydowanie zwróciliśmy się w stronę ukojenia zmysłów, spokoju i czerpania z dobrodziejstw natury. Nic więc dziwnego, że właśnie w takich przestrzeniach stawiano na drewniane podłogi będące synonimem trwałości, stabilności i bezpieczeństwa.
Boom remontowo – budowlany
Minione dwanaście miesięcy przyniosły kontynuację działań budowlano-remontowych. Wielu ludzi decydowało się na remonty, bądź kontynuowało te już rozpoczęte. Sporo osób zdecydowało się na budowy domów, kupno mieszkań i apartamentów i ich wykańczanie a planowane inwestycje realizowano - 2021 był dla nas okresem bardzo pracowitym. Realizowaliśmy wiele zleceń, głównie dla inwestorów prywatnych. Dzięki rozsądnemu zarządzaniu udało nam się uniknąć problemów jakie wyniknęły na rynku z dostępnością materiału i finalnie wszystkie zamówienia zostały zrealizowane w terminie. Drewniane podłogi w dalszym ciągu cieszą się dużym powodzeniem, a klienci chętnie po nie sięgają. W przypadku tych komercyjnych, widoczny był spadek, jednak nie tak wyraźny jak w 2020 roku. Wszelkie rewitalizacje obiektów muzealnych czy też sakralnych odbyły się zgodnie z planem – tłumaczy Sebastian Kos, ekspert marki Chapel Parket.
W 2021 roku na czele pierwszej dziesiątki kolorów Chapel Parket najchętniej wybieranych przez inwestorów znalazły się: Elsey, Bruce oraz Channel. Wysoko w zestawieniu pojawiła się też nowość w ofercie marki, a mianowicie kolor Invisible. Sporym zainteresowaniem cieszył się Chapel Minster w kolorach Howden oraz Leeds. W kwestii kolekcji prym wiodły Chapel Parket in Between oraz Chapel Minster. - Tradycyjnie swój renesans nieustannie przeżywa jodełka (szczególnie ta o szerokości 145 mm), a jej sprzedaż w 2021 wzrosła niemal o 20 procent w porównaniu do 2020. Jednak zdecydowanie na prowadzenie wysuwają się tradycyjne deski, i tutaj mówimy o wzroście wynoszącym 25 % dla Chapel In Between oraz 30 % kolekcji Chapel Minster – wyjaśnia Sebastian Kos.
Należy pamiętać, że marka Chapel Parket już od lat uchodzi za synonim podłóg stylizowanych. Systematycznie też ugruntowuje swoją pozycję w sprzedaży produktów klasy premium. - Dębowe podłogi dostępne zarówno w formie litej jak i warstwowej od lat cieszą się dużą popularnością. Bogata paleta barw, różne sposoby wykończenia czy dostępne selekcje drewna umożliwiają wybór podłogi „skrojonej na miarę” - dodaje S. Kos.
Plany na najbliższy czas
Niepewność związana z sytuacją na świecie nie pozwala na jasne określenie planów na najbliższy czas. Poprzedni rok przyniósł wiele niewiadomych, ale także pokazał, że mimo trudnego czasu branża budowlano-remontowa działa prężnie. - Oczywiście w tym roku będziemy kontynuować strategię wzmacniania pozycji marki Chapel Parket na rynku krajowym. W dalszym ciągu nasze działania marketingowe będą skoncentrowane ukazywaniu marki jako podłóg najwyższej klasy, przygotowywanych z najlepszych surowców i posiadających niezbędne certyfikaty. Ponadto zaplanowane realizacje, systematyczna sprzedaż oraz terminowa produkcja to dla nas priorytetowe kwestie – wyjaśnia Sebastian Kos. - W marcu, po sporej przerwie planujemy także udział targach Warsaw Home. Branża targowa budzi się do życia, a możliwość interakcji na żywo z naszymi klientami jest dla nas bardzo istotna – dodaje ekspert marki Chapel Parket.
2021 rok, podobnie jak poprzedni nie należał do najłatwiejszych, jednak zostaliśmy już zaznajomieni z panującą sytuacją na świecie. Branże w pandemii radzą sobie coraz sprawniej, ale to w dalszym ciągu zdrowie, bezpieczeństwo i stabilizacja są kwestią najważniejszą. Ten zaskakujący i trudny czas nauczył wszystkich szukania nowych rozwiązań i stawiania nowych wyzwań.
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064