23 maja Hakan Bulgurlu zdobył Mount Everest – najwyższy szczyt Ziemi. Himalaista na co dzień pełni funkcję CEO Arçelik – koncernu, do którego należą znane na polskim rynku marki Beko oraz Grundig. Jego wyczyn jest częścią szeroko zakrojonej kampanii mającej na celu zwrócenie uwagi na zmiany klimatyczne oraz na czas, który nam pozostał, by odwrócić ich efekty – tylko 21 lat.
Na znajdującym się 8,848 m ponad poziomem morza szczycie Hakan Bulgurlu znalazł się 23 maja, po 26 dniach wyczerpującej wspinaczki. Wysiłek konieczny dla osiągnięcia tego celu odzwierciedla pasję, z którą Arçelik podchodzi do budowania lepszej, bezpiecznej przyszłości poprzez sprzyjające ochronie środowiska produkty i kampanie.
To nie pierwszy raz, gdy przedstawiciele koncernu Arçelik zdecydowali się zwrócić uwagę na skutki globalnego ocieplenia. Ich poprzednie wyprawy – Kilimandżaro w 2011, Elbrus w 2017 i Aconcagua w styczniu 2018 – służyły zarówno edukacji pracowników, jak i zwróceniu uwagi społeczeństwa na potrzebę ochrony środowiska.
21 lat to z perspektywy naszej planety niezwykle krótki czas. Musimy działać szybko, by ograniczyć długotrwałe efekty zmian klimatycznych. Tylko dzięki zdecydowanym krokom jesteśmy w stanie zapobiec przyszłości, w której nasza planeta przestanie nadawać się do zamieszkania. W Arçelik robimy wszystko, co w naszej mocy, by zatrzymać postęp zmian klimatycznych i łagodzić ich efekty. Mamy nadzieję, że wyprawa na Mount Everest zwróci oczy społeczeństwa w kierunku tych zagadnień i zmobilizuje ich do dokonania własnych, pozytywnych zmian – mówi Hakan Bulgurlu, CEO koncernu Arçelik.
Arçelik zachęca do podjęcia walki przeciwko postępującym zmianom klimatycznym poprzez codzienne, drobne działania i zmiany przyzwyczajeń. Co możemy zrobić na rzecz środowiska?
· Wzywać zarządy firm oraz polityków do podjęcia zdecydowanych działań przeciwko postępującym zmianom klimatycznym,
· Odżywiać się odpowiedzialnie, jedząc mniej mięsa i nie marnując żywności,
· Kupować tylko to, co potrzebne. Możemy ograniczyć negatywny skutek długich łańcuchów zaopatrzeniowych, rezygnując ze zbędnych zakupów,
· Korzystać z zielonych, odnawialnych źródeł energii,
· Rezygnować z podróży samochodem, kiedy to tylko możliwe,
· Zaangażować innych w dyskusję o zmianach klimatycznych i ich zapobieganiu. Twoje starania zainspirują najbliższe otoczenie do zmiany niekorzystnych dla środowiska przyzwyczajeń.
Jako liderzy przemysłu:
· Zwiększać świadomość zmian klimatycznych wśród swoich pracowników, budując zespół skupiony na zrównoważonym rozwoju,
· Określać klarowne cele i działania, które twoja organizacja podejmie w celu ograniczenia stopy węglowej,
· Budować marki oparte i wspierać innowacje dążące do przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Klienci są skłonni zapłacić więcej za usługi i produkty sprzyjające planecie.
· List otwarty Hakana Bulgurlu, dyrektora generalnego Arçelik https://www.linkedin.com/pulse/we-tipping-point-time-our-side-hakan-bulgurlu/