- Blogowanie to bardzo indywidualna sprawa; każdy pisze na swój sposób. Ilu blogerów tyle pomysłów i definicji jak blogowanie powinno wyglądać - przyznaje Ula Michalak, blogerka wnętrzarska, a zarazem pomysłodawczyni i organizatorka MEETBLOGIN, ogólnopolskiego zjazdu blogerów wnętrzarskich. Wydarzenie skierowane do wszystkich pasjonatów aranżacji przestrzeni i projektów DIY odbędzie się w dniach 10-11 października br. Będzie to trzecia edycja przedsięwzięcia, które na stałe wpisało się w program Łódź Design Festival. Jednym z partnerów dwudniowego spotkania jest firma Chapel Parket Polska.
Między 8 a 18 października, za sprawą Łódź Design Festival, miasto to już po raz dziewiąty stanie się stolicą polskiego designu i jednym z najważniejszych punktów na europejskiej mapie fanów wnętrz z pomysłem. W ramach tego święta, odbędzie się trzecia edycja spotkania adresowanego do blogerów wnętrzarskich. Tegoroczną odsłonę MEETBLOGIN wspiera m.in. firma Chapel Parket Polska oferująca szeroki wybór dębowych, ręcznie tworzonych podłóg.
MEETBLOGIN - początki i rozwój
- MEETBLOGIN powstał z myślą o blogerach wnętrzarskich. Trzy lata temu, gdy organizowałam to wydarzenie po raz pierwszy, blogi wnętrzarskie nie były tak popularne. Nadal należą do mniejszości, ale ambitni blogerzy pretendują do bycia wysokiej jakości merytoryczną platformą, inspirującą i motywującą nasze społeczeństwo - przekonuje Ula Michalak, autorka bloga InteriorsDesign. - Chodzi o to, żeby zwrócić uwagę na design i otaczające nas wnętrza; aby ludziom nie było wszystko jedno na czym siedzą, jak mieszkają, czy jak dekorują stół na rodzinny obiad. Piękne otoczenie poprawia humor. Blogerzy specjalizujący się w projektach DIY udowadniają przy tym, że nie zasobność portfela, a chęci wpływają na to jak mieszkamy i możemy mieszkać - dodaje. Pasjonatka designu przyznaje, że sama poszukiwała warsztatów, podczas których doświadczeni blogerzy dzieliliby się swoim doświadczeniami. - Skoro nie znalazłam, postanowiłam zorganizować takie spotkanie sama. Jak się szybko okazało, wiele osób uznało ten pomysł za warty uwagi i potrzebny - tak Ula Michalak opisuje początki MEETBLOGIN.
Początkowo wydarzenie adresowane było tylko do blogerów wnętrzarskich, jednak z czasem jego pomysłodawczyni postanowiła rozszerzyć jego formułę. Chodziło o to, aby spotkanie było ciekawe dla wszystkich zainteresowanych. MEETBLOGIN odbywa się w ramach Łódź Design Festival, który co roku przyciąga tłumy takich właśnie ludzi spragnionych nowinek i ciekawych propozycji firm z szeroko pojętej branży wnętrzarskiej.
Łódzkie święto designu
Łódź Design Festival (ŁDF) to najważniejsze wydarzenie designerskie w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie. Jego organizatorzy co roku proponują szereg wystaw, wykładów i różnorodnych imprez zlokalizowanych w całym mieście.
Pomysłodawczyni MEETBLOGIN przyznaje, że możliwość zorganizowania spotkania w ramach łódzkiego święta designu podnosi jego rangę. Dodatkowo, dzięki współpracy z ŁDF, Uli Michalak udało się zachęcić blogerów do uczestniczenia w innych wydarzeniach tego typu. - Jeszcze kilka lat temu nie słyszałam o tym, aby blogerki z Polski uczestniczyły w festiwalach designu czy targach, lecz od zeszłego roku wiele się zmieniło. Wielu blogerów pojechało na targi do Frankfurtu czy Paryża, a nawet na najważniejsze wydarzenie w Europie w naszej branży - na Milan Design Week - przyznaje z radością Ula Michalak.
MEETBLOGIN 2015
Tegoroczna edycja MEETBLOGIN wzbudziła ogromne zainteresowanie. - Najlepiej świadczy o tym fakt, że na pierwsze spotkanie przyjechało 28 blogerów. W tym roku będzie to już 50 blogujących osób, zaproszonych przez organizatorów ze strony Łódź Design Festival - zaznacza inicjatorka wydarzenia.
Dla uczestników spotkania przygotowano atrakcyjne propozycje. - Będziemy zwracać uwagę na to, co się działo przez rok w branży, a także poruszać nawet bardzo kontrowersyjne tematy - zapowiada Ula Michalak. Jednym z nich będzie z pewnością dyskusja o tzw. meblach inspirowanych. - Dagmara Jakubczak, historyk sztuki i projektantka wnętrz, poruszy problematykę granicy między inspirowaniem się a kopiowaniem, wyjaśni czemu ikony wzornictwa są takie drogie i dlaczego tak bardzo niestosowne jest kupowanie a tym bardziej promowanie falsyfikatów - wyjaśnia blogerka. Poza tym, na gości czekają spotkania ze znanymi architektami wnętrz oraz projektantami mebli, jak również wykłady na temat marketingu internetowego i wpływu social media na budowanie marki. Warto zaznaczyć, że wydarzenia w ramach MEETBLOGIN 2015 są otwarte dla publiczności festiwalowej.
Organizacja ogólnopolskiego zjazdu z tak bogatym programem nie byłaby możliwa bez wsparcia firm. Jedną z nich jest Chapel Parket Polska, oferująca dębowe podłogi najwyższej jakości.
- Chcemy pracować z najlepszymi. Musimy być wiarygodni, dlatego też podpisujemy się tylko pod najlepszymi produktami i współpracujemy tylko z najlepszymi markami. A Chapel Parket w swojej dziedzinie zdecydowanie wiedzie prym - mówi Ula Michalak.
- Cieszymy się, że możemy być częścią MEETBLOGIN, to bardzo istotne i potrzebne wydarzenie skierowane do wszystkich osób interesujących się szeroko pojętym wnętrzarstwem. Jestem przekonany, że to będą inspirujące dwa dni - mówi Paweł Bekas, przedstawiciel marki Chapel Parket. - Choć marka Chapel Parket uczestniczy w wielu spotkaniach branżowych, MEETBLOGIN będzie pierwszym adresowanym do blogerów, w które zaangażowała się firma Chapel Parket Polska. Dotychczas braliśmy udział w najważniejszych targach i eventach adresowanych głównie do architektów i przedstawicieli rynku podłóg. Doceniamy jednak kreatywność i sposób postrzegania rzeczywistości przez blogerów wnętrzarskich, toteż z przyjemnością spotkamy się z nimi w Łodzi - kończy Paweł Bekas.
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70