Wielką zaletą tego Festiwalu Czterech Kultur jest to, że łączy on kulturę z nutką społecznikowską.
Dlatego w tym roku firma Rossmann jest nie tylko jest sponsorem Festiwalu - ale także zaangażowaliśmy się w projekt społeczny dla dzieci i nastolatków z łódzkich podwórek.
Wymyśliliśmy i sfinansowaliśmy "Akademię Filmową Rossmanna", bo przecież Łodź to miasto z wielkimi filmowymi tradycjami. W ramach Akademii, dzieci pod okiem Sławomira Kalwinka, dokumentalisty i prodziekana Wydziału Reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej nakręciła podarowanymi przez nas telefonami komórkowymi filmiki o swoich marzeniach, kolegach i łódzkich ulicach.
Efekt ich prac można oglądać jako Web Documentary na stronie internetowej Rossmanna i Festiwalu.
AKADEMIA FILMOWA ROSSMANNA - ZOBACZ
– W tej akcji nie chodzi o szukanie talentów. Raczej o pokazanie tym dzieciakom, że życie może być ciekawe, że oni sami mogą robić – i to w grupie rówieśników - różne fajne rzeczy, a może nawet odkryć dla siebie jakąś pasję – mówi rzeczniczka Rossmanna Agata Nowakowska.
dostarczył infoWire.pl