Rusza wspólna akcja Polskiego Związku Tenisowego i Banku BGŻ BNP Paribas „Dzieciaki do Rakiet”. Jej celem jest propagowanie tenisa wśród dzieci w wieku 6-12 lat. W wyjątkowej scenerii miejskich rynków, na przygotowanych specjalnie na tę okazję kortach, dzieci będą mogły spróbować swoich sił pod okiem doświadczonych trenerów. Zaplanowanych zostało 10 wydarzeń w całej Polsce.
Program „Dzieciaki do Rakiet” skierowany jest do wszystkich dzieci, które zainteresowane są grą w tenisa, zarówno nowicjuszy, jak i tych, którzy odkryli już w sobie zamiłowanie do tego sportu.
W czasie akcji na rynkach i placach polskich miast powstaną specjalnie przygotowane korty, na których doświadczeni trenerzy i animatorzy będą uczyć dzieci grać w tenisa. Lekcje są bezpłatne, nie trzeba mieć żadnego sprzętu ani specjalnego ubioru. Liczy się dobra zabawa i tenisowa pasja.
Program będzie trwał przez całe lato. Uroczyste otwarcie odbędzie się 18 czerwca na Placu Zamkowym w Warszawie. Specjalnym gościem tego wydarzenia będzie Filip Chajzer.
– Tenis to moje dzieciństwo. Mama marzyła, że będę kiedyś jak Andre Agassi. Niestety skończyło się głównie na fryzurze, co nie zmienia faktu, że jestem bardzo wdzięczny rodzicom za 7 lat wożenia mnie na treningi. Tenis to nie tylko ruch i doskonała zabawa, ale przede wszystkim nauka wytrwałości i determinacji. Dlatego zapraszam rodziców dzieci dużych i małych: przyprowadźcie swoje pociechy i bawcie się razem z nami! – zachęca Filip Chajzer.
Akcję Dzieciaki do Rakiet realizują Polski Związek Tenisowy i Bank BGŻ BNP Paribas.
– Tenis w Polsce ma piękne tradycje. I choć jako Polski Związek Tenisowy kończymy w tym roku 95 lat, to koncentrujemy się przede wszystkim na docieraniu do coraz młodszych kandydatów na tenisistów – wyjaśnia Jacek Muzolf, Prezes PZT. – Stąd właśnie zrodziła się idea akcji „Dzieciaki do Rakiet”. Być może większość z tych dzieci, które zetkną się w jej trakcie z tenisem, nie zostanie Radwańskimi czy Janowiczami, ale jeżeli choć część z nich odkryje przyjemność wynikającą z biegania po korcie, to i tak osiągniemy swój cel.
– Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie. Czujemy się odpowiedzialni za promocję i wspieranie tej dyscypliny również w Polsce. Razem z PZT chcemy zarażać miłością do tenisa od najmłodszych lat – mówi Agnieszka Wilczyńska z Banku BGŻ BNP Paribas, współorganizatora akcji. – Ponadto, Bank BGŻ BNP Paribas chce oferować ciekawe atrakcje tam, gdzie są nasi klienci. Dlatego nasze wydarzenia odbędą się również w mniejszych miejscowościach – dodała Agnieszka Wilczyńska.
Głównym celem programu „Dzieciaki do Rakiet” jest popularyzacja tenisa, dlatego organizatorzy akcji w każdym mieście, w którym odbędą się zajęcia na kortach dla dzieci, przekażą jednej placówce edukacyjnej sprzęt do nauki gry w tenisa oraz sfinansują kurs instruktorski dla nauczyciela. Szkolenie będzie prowadzone przez specjalistów z Polskiego Związku Tenisowego w ramach programu Tenis10, dostosowanego do prowadzenia zajęć w szkołach podczas zajęć wychowania fizycznego.
Harmonogram akcji Dzieciaki do Rakiet
- 18 czerwca – Warszawa
- 2 lipca – Ciechanów
- 9 lipca – Piotrków Trybunalski
- 16 lipca – Bydgoszcz
- 23 lipca – Legnica
- 30 lipca – Zamość
- 6 sierpnia – Gorzów
- 13 sierpnia – Tarnów
- 3 września – Płock
- 10 września – Kalisz
* Wszystkie wydarzenia odbywają się w godzinach: 10:00-19:00
dostarczył infoWire.pl