- Ericsson i UKTV, największy wielokanałowy nadawca telewizyjny w Wielkiej Brytanii zaprezentowali podczas IBC Show 2016 całkowicie zwirtualizowaną usługę nadawczą
- Usługa Virtualized Live Playout firmy Ericsson została zbudowana i funkcjonuje według tych samych standardów niezawodności co tradycyjne usługi liniowe i zapewnia obsługę grafiki oraz dodatków do niej
- Nowa usługa oferuje możliwość uruchamiania kanałów dodatkowych dzięki obsłudze przepustowości kanału na zasadzie „dzierżawy” – również na zasadzie opłat dziennych, bez konieczności zawiązywania długoterminowych zobowiązań
Ericsson (NASDAQ: ERIC) ogłosił dziś swoją współpracę z UKTV, największym nadawcą kanałów telewizyjnych Wielkiej Brytanii, mającą na celu realizację pierwszej w kraju zwirtualizowanej transmisji wydarzenia na żywo.
Usługa Virtualized Live Playout firmy Ericsson pomoże UKTV organizować i transmitować wydarzenia na żywo w ramach nagradzanej sieci kanałów, która obejmuje najpopularniejszy w Wielkiej Brytanii niepubliczny kanał Dave.
Produkt zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas IBC Show (Hala 1, D61) w Amsterdamie w Holandii.
Virtualized Live Playout firmy Ericsson to w pełni zarządzana usługa oparta całkowicie na oprogramowaniu, działająca w całkowicie zwirtualizowanym środowisku chmurowym. Usługa charakteryzuje się niezwykle elastycznym modelem handlowym i operacyjnym, który umożliwia nadawcom i właścicielom treści „dzierżawienie” połączenia lub przepustowości kanału na zasadzie opłat dziennych za użycie, bez konieczności długofalowego zaangażowania, ponoszenia wydatków inwestycyjnych, kosztów utrzymania infrastruktury czy stałych inwestycji w technologię.
Virtualized Live Playout został zaprojektowany, by przesyłać treści na żywo oraz obsługiwać grafikę i dodatki do niej, a zbudowany jest i obsługiwany według tych samych standardów niezawodności, co tradycyjne usługi liniowe. Usługę tą można zastosować dla dodatkowych lub czasowych kanałów na żywo, a także w sytuacjach awaryjnych i stanowi ona część oferty Virtualized Playout firmy Ericsson.
Sinead Greenaway, dyrektor działu Technology and Operations w UKTV, mówi: „Virtualized Live Playout to efekt współpracy między UKTV i formą Ericsson mającej na celu rozwiązanie prawdziwego problemu biznesowego – dostarczenie niedrogiego i elastycznego rozwiązania umożliwiającego realizowanie ambicji UKTV jako nadawcy programów na żywo. Z radością uczestniczyliśmy w tak innowacyjnym projekcie i nie możemy doczekać się wdrożenia usługi jako integralnej części środowiska nadawczego w najbliższych latach”.
Thorsten Sauer, szef działu Broadcast and Media Services w firmie Ericsson, mówi: „Nasza usługa Virtualized Live Playout to życiowy przykład wykorzystania nowinek w dziedzinie wirtualizacji i technologii chmurowej. Zapewni naszym klientom elastyczność i możliwości niezbędne w programowaniu, charakteryzujące się niezawodnością na poziomie telewizji liniowej, bez konieczności ponoszenia inwestycji w dedykowane technologie oraz ryzyka niecałkowitego wykorzystania przepustowości. Ta nowa usługa uzupełnia naszą wiodącą na rynku ofertę i potwierdza nasze bogate doświadczenie w oferowaniu usług na żywo, w tym prestiżowych wydarzeń sportowych, rozrywkowych i wiadomości, które dostarczamy codziennie naszym klientom za pośrednictwem naszych ośrodków nadawczych na całym świecie”.
W lipcu Ericsson ogłosił poszerzenie umów z UKTV w zakresie usług nadawczych, wideo na żądanie (VOD) i usług dostępowych. W ramach umowy Ericsson ogłosił przeniesienie przygotowania UKTV do uruchomienia VOD do swojej kompleksowej usługi zarządzanej Package and Deliver obsługiwanej przez chmurową platformę usług przetwarzania mediów firmy Ericsson.
Ericsson jest jednym z wiodących na świecie dostawców usług nadawczych i mediów. Firma współpracowała z najbardziej znanymi nadawcami, platformami i producentami treści, takimi jak BBC, Channel 4, Channel 5, BT Sport, ITV, FOX, DreamWorks, Liberty Global, NPO, Canal+, NOS, Bonnier Group, Sky, HBO, TV5 Monde i France 24.
Co roku Ericsson Broadcast and Media Services dystrybuuje ponad 2,7 miliona godzin programów w ponad 90 językach do ponad 500 kanałów TV na świecie. Globalna oferta firmy Ericsson w zakresie odkrywania treści obejmuje ponad 10 milionów filmów i programów w ponad 35 językach. Każdego tygodnia ponad 200 milionów ludzi ma kontakt z metadanymi oferowanymi przez Ericsson. Ponadto firma dostarcza rocznie ponad 230 000 godzin treści z napisami – z czego ponad 100 000 godzin to materiały nadawane na żywo.
dostarczył infoWire.pl