Finnair, renomowana europejska linia lotnicza, przewożąca ponad 8 milionów pasażerów rocznie i rozwijająca się na rynku azjatyckim, wdrożyła w północnej Europie Amadeus Ancillary Services – rozwiązanie umożliwiające sprzedaż usług dodatkowych. Aplikacja pozwala pasażerom na rezerwowanie preferowanych miejsc w Skandynawii, Finlandii i krajach Beneluksu (w Finlandii również zamawianie usługi przewozu nadbagażu), zarówno za pośrednictwem biur podróży Amadeus, jak i bezpośrednich kanałów sprzedaży linii Finnair, w tym witryny internetowej przewoźnika.
Rozwiązanie Amadeus do sprzedaży usług dodatkowych jest również zintegrowane z systemem biur sprzedaży biletów Finnair na lotniskach i w miastach, co zapewnia pełną spójność obsługi pasażerów za pośrednictwem tych kanałów.
Amadeus Airline Ancillary Services to kompleksowe rozwiązanie, umożliwiające użytkownikom sprawdzanie cen, rezerwowanie i opłacanie usług we wszystkich kanałach z zachowaniem pełnej zgodności ze standardami branżowymi określonymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA.
– Po wdrożeniu rozwiązania firmy Amadeus jesteśmy w stanie przyciągnąć większą liczbę klientów dzięki zróżnicowanej ofercie usług dodatkowych – mówi Petteri Skaffair, Head of Customer Experience & Sales w Finnair. – Rozwiązanie pomaga promować opcjonalne usługi w momencie najbardziej odpowiednim dla ich zakupu, a spójny we wszystkich kanałach, wysoki poziom jakości sprzedaży przekłada się na większe zadowolenie i lojalność klientów – dodaje.
Przy sprzedaży biletów i usług przewozu nadbagażu w Finlandii, Finnair wykorzystywać będzie Electronic Miscellaneous Document (EMD). EMD to przyjęty przez IATA standard wykorzystywany przy realizacji usług dodatkowych, oferujący korzyści analogiczne jak elektroniczne bilety, ze względu na eliminację dokumentów papierowych i uproszczenie procesów.
Finnair i Egyptair są pilotażowymi klientami firmy Amadeus przy wdrażaniu elektronicznej wymiany zamówień między liniami lotniczymi z wykorzystaniem standardu Electronic Miscellaneous Document. Zastosowanie EMD pozwoli korzystającym z niego liniom uprościć płatności i realizację usług dodatkowych sprzedawanych wspólnym klientom współpracujących ze sobą linii.
Według oceny firmy Amadeus nawet 20% rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem jej systemu jest efektem współpracy linii lotniczych, co otwiera przed przewoźnikami olbrzymie możliwości zwiększenia przychodów poprzez sprzedaż usług dodatkowych za pośrednictwem partnerów.
– Ostatnie badania przeprowadzone przez Ideaworks wykazały, że w 2011 roku usługi dodatkowe miały dla linii lotniczych wartość ponad 32,5 miliarda dolarów, a dochody z nich pomagają zwiększyć zyski przewoźników – mówi David Doctor, Director Distribution Marketing, Amadeus. – Cieszymy się, że możemy pomóc linii Finnair w rozpoczęciu działalności w sektorze usług, który jest kluczowy dla dochodowości linii lotniczych – dodaje.
*** Informacje o firmie Amadeus Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska Wicedyrektor Sigma International (Poland) LTD tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz Account Manager Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl www.sigma.com.pl