Grupa Wirtualna Polska, właściciel jednych z najpopularniejszych pod względem odsłon internetowych platform radiowych: Open FM i PolskaStacja, wprowadza do desktopowej oferty reklamowej spoty audio. GWP integruje je z WP Data Power, zaawansowanym narzędziem wykorzystującym siłę danych, co czyni ofertę unikatową na polskim rynku.
– W obu stacjach radiowych, docierających do atrakcyjnej grupy docelowej młodych 15-34 (Open Fm) i dorosłych 25+ (PolskaStacja), oferujemy reklamodawcom aż 190 kanałów muzycznych. Co istotne, obie stacje generują na desktopie niemal 7,3 miliona streamów miesięcznie* – mówi Andrzej Tuzinowski, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu Radiowego w Grupie Wirtualna Polska. –Już niedługo podobne rozwiązania reklamowe wprowadzimy w naszych radiowych aplikacjach mobilnych – dodaje.
Emisja spotów audio została skorelowana z całą ofertą reklamową GWP, co gwarantuje nie tylko optymalny zasięg kampanii wykorzystującej ten format, ale też precyzyjne targetowanie i retartgetowanie. Co ważne, sprzężenie spotów z WP Data Power pozwala na zaawansowaną personalizację przekazu, optymalizację efektów kampanii reklamowej czy dotarcie do użytkownika zainteresowanego konkretnym produktem bądź usługą.
- Zapewniamy zasięg i atrakcyjną ekspozycję. W ofercie mamy spoty o długości 15 i 30 sekund, przy czym spot 30-sekundowy jest emitowany w ekskluzywnym bloku reklamowym, skupiając całą uwagę słuchacza – mówi Małgorzata Pogorzelska, Ad Product Manager. – W przeciwieństwie do tradycyjnego radia, ograniczamy emisję spotów właśnie do 30s w ciągu godziny. Z naszego badania wynika, że spoty audio w internetowych stacjach radiowych to najbardziej akceptowalna z form reklamowych przez ich użytkowników**.
Dla przypomnienia, platforma WP Data Power pozwala na optymalne dopasowanie treści reklam do oczekiwań odbiorców, z pełnym poszanowaniem prywatności userów. W celu optymalizacji kampanii, Grupa WP wykorzystuje zaawansowane narzędzia big data, umożliwiające analizę zachowań użytkowników w czasie rzeczywistym i natychmiastowe dopasowanie do nich treści reklamowych. WP Data Power umożliwia integrację danych GWP z danymi reklamodawcy i jego partnerów, co w połączeniu z autorską metodologią analizy danych, opracowaną przez WP, gwarantuje precyzyjne tworzenie grup docelowych i optymalny zasięg na powierzchni Grupy.
O OpenFM i PolskaStacja.pl
Open FM i PolskaStacja to jedne z najpopularniejszych internetowych stacji radiowych w Polsce, które udostępniają w sumie 190 dedykowanych kanałów muzycznych. Z łączną liczbą 93 mln odsłon krajowych miesięcznie***, przez co razem plasują się na pozycji lidera w świadczeniu tej popularnej usługi online. Jednocześnie są to radia internetowe, które razem w największym stopniu angażują użytkowników mobilnych. Już sama aplikacja Open FM mobile ma 2,1 mln cookies mobilnych i prawie 82 mln odsłon mobilnych****.
* za: dane wewnętrzne GWP, marzec 2016
** za: IPSOS, kwiecień 2016, FGI, użytkownicy internetowych stacji radiowych i stacji radiowych FM, 15-38
*** za: Megapanel PBI/ Gemius, Grudzień 2015
**** za: Megapanel PBI/ Gemius, Grudzień 2015
dostarczył infoWire.pl