W czasie konferencji HP Reinvent firma HP Inc. zaprezentowała HP Amplify™ Data Insights. Nowa platforma dla partnerów, dostępna na HP Partner Portal dokonuje analizy danych, wyznacza kierunki innowacji, pomaga w budowaniu długofalowych strategii rozwoju firm, a także wspiera organizacje w zarządzaniu oczekiwaniami klientów.
Od czasu uruchomienia programu HP Amplify w 2020 r. 98% partnerów zdecydowało się na raportowanie danych[1]. Firma HP ściśle współpracowała z nimi, aby pomóc doskonalić ich umiejętności digitalowe i dostarczać niezbędnych informacji. Dzięki ponad miliardowi rekordów przesyłanych co tydzień na platformę, HP Amplify Data Insights zapewnia dostęp w czasie rzeczywistym do różnorodnych zestawów danych dostosowanych do działalności i potrzeb każdego partnera.
Wydarzenia ostatnich 18 miesięcy radykalnie zmieniły sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcję z markami i podejmują decyzje dotyczące zakupu technologii. Dane odgrywają kluczową rolę w naszej zdolności zarówno do monitorowania, jak i szybkiego reagowania na te zmieniające się potrzeby klientów – tłumaczy Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Organizacji Channel, HP Inc Polska. Dzięki rozwiązaniu HP Amplify Data Insights firma HP wspiera swoich partnerów, przekształcając dostarczone przez nich dane w głębsze analizy. Wszystko po to, aby partnerzy mogli osiągać jeszcze lepsze wyniki biznesowe i dbać o systematyczny rozwój swojej firmy.
Potęga danych
Firmy, które opierają swoją wizję i strategię na zgromadzonych danych, mają o 58% większe szanse na osiągnięcie lepszych (niż przewidywane) przychodów, w porównaniu do firm, które się na nich nie opierają[2]. Szacuje się, że globalne wykorzystanie danych osiągnie wartość aż 175 zetabajtów do 2025 r.[3] Dlatego też przedsiębiorstwa powinny zwiększyć swoje inwestycje w analizę danych.
Dzięki HP Amplify Data Insights partnerzy mają teraz natychmiastowy dostęp do bogatego zestawu danych analitycznych, które mogą wykorzystać do doskonalenia swoich strategii rozwojowych, czy też do przewidywania wyborów zakupowych swoich klientów. To istotne, ponieważ wiedza i informacje stają się nową walutą dla biznesu. Partnerzy, którzy efektywnie wykorzystują dane, ugruntowują swój wizerunek dynamicznych, zaufanych sprzedawców.
III filary HP Amplify Data Insights
HP Amplify Data Insights łączy chronione dane partnerów z analizą rynku i danymi wewnętrznymi innych firm w jedną intuicyjną platformę, na którą składają się 3 kluczowe filary: Descriptive Insights, Predictive Insights, Prescriptive Insights.
I Descriptive Insights (OPISY) umożliwiające porównywanie wydajności i wspieranie strategii dotyczących podejścia do klientów. To wzbogacona kombinacja danych dostarczonych przez HP i partnerów, które dotyczą wydajności w odniesieniu do danego kraju lub rynku, takich jak wzrost sprzedaży, czy poziom zaopatrzenia. Obejmują one:
· Przychody i sprzedaż jednostkową – według branży i wielkości firmy
· Rankingi – według branży i wielkości firmy
· Statystyki – pod względem sprzętu, według branży i wielkości firmy
· Poziomy zaopatrzenia – według grupy produktów, kategorii i linii produktów HP
· Sprzedaż – według branży klienta
· Historię odszkodowań i rabatów
II Predictive Insights (PREDYKCJE) umożliwiają przewidywanie decyzji zakupowych klientów i obejmują następujące zakresy:
· Gwarancję na produkt
· Prognozy zakupowe
· Informacje w temat zaangażowania klientów
· Ewolucję zaangażowania klienta
· Preferencje zakupowe klienta
· Obszary zainteresowań klientów (na podstawie ostatnich 6 miesięcy)
III Prescriptive Insights (NAKAZY) służą do up-sellingu, cross-sellingu i optymalizacji kampanii marketingowych. To zalecenia dotyczące konkretnych działań sprzedażowych i marketingowych dla poszczególnych firm i grup klientów. Należą do nich:
· Zalecenia podstawowe wybrane przez klienta
· Rekomendacje produktów do kampanii przyspieszonych
· Rekomendacje produktów dla kampanii długofalowych
Więcej informacji na temat platformy można znaleźć na stronie newsroomu firmy HP. Obecni partnerzy HP Amplify mogą korzystać także z HP Partner Portal.
[1] Zbieranie danych jest dobrowolne i jest zgodne z surowymi wymogami dotyczącymi prywatności i bezpieczeństwa danych klientów.
[2] Collibra/Forrester Consulting badanie Why data intelligent organizations succeed, 2020