Biuro podróży Sky Club wprowadziło do swojego katalogu Lato 2012 innowacyjne rozwiązanie w postaci QR kodów. Umieszczone obok ofert wyjazdów znaki graficzne można zeskanować przy pomocy smartfona, uzyskując szczegółowe informacje o wybranej wycieczce.
QR Code (ang. Quick Response – szybka odpowiedź) to rodzaj kwadratowego kodu kreskowego, który wykorzystuje się do zapisywania różnego rodzaju danych na paczkach, produktach i tym podobnych nośnikach. System rozpowszechnił się dzięki nowoczesnym telefonom komórkowym - smartfonom, które po zainstalowaniu odpowiednich aplikacji potrafią odczytać informacje zawarte w kodzie, takie jak strony www.
To interaktywne rozwiązanie wprowadziło do swojego letniego katalogu Biuro Podróży Sky Club. W ofercie wakacyjnej na rok 2012 umieszczono QR kody przy każdej wycieczce. Po włączeniu odpowiedniej aplikacji w smartfonie i zeskanowaniu nim kodu, na ekranie telefonu wyświetli się informacja - link do oferty. Można ją przeczytać lub zachować na później. To samo rozwiązanie Sky Club planuje także wprowadzić na plakatach umieszczanych w witrynach salonów sprzedaży i agencji turystycznych. Wówczas Klienci przechodzący obok biura podróży będą mogli jednym ruchem zeskanować i zachować na później informacje o ofercie, która przykuła ich uwagę.
Postęp technologiczny daje nam coraz więcej możliwości. Staramy się odpowiadać na potrzeby naszych Klientów, nie tylko w zakresie sprzedaży, ale także prezentacji oferty – mówi Maciej Truskolaski, Prezes Sky Club. – Link uzyskany przez zeskanowanie QR kodu można zapisać i obejrzeć w dowolnej chwili, podobnie jak zaznaczamy zakładką stronę w książce, aby później dokończyć lekturę – dodaje.
Część smartfonów jest standardowo wyposażona w czytnik kodów kreskowych QR kod. Właściciele telefonów nie posiadających tej funkcjonalności mogą pobrać z Internetu odpowiednią aplikację. Można ją znaleźć na przykład w App Store czy Android Market, wpisując w pole wyszukiwania skrót „QR”.