Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2022-03-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak kupować pokrycie dachowe - radzi ekspert sprzedaży



Szeroka gama rozwiązań na rynku materiałów do pokrycia dachu ogólnie korzystnie wpływa na ułatwienie konsumentom zakupu. Jednak taka różnorodność powoduje też, że potencjalny inwestor może mieć trudność z podjęciem właściwej decyzji. O tym, czym kierować się przy zakupie produktów dachowych i jak wybrać te najlepsze rozmawiamy z Panem Mateuszem Jaszewskim, Doradcą Handlowym z firmy EK-BUD, hurtowni pokryć dachowych w Chojnicach.

Dzień dobry. Zacznijmy od podstawowego, ale dla inwestora bardzo ważnego pytania: ceramika czy cement, który materiał Pan poleca?


Dzień dobry. Wiele czynników wpływa na wybór materiału. Jeśli więc nie mamy konkretnych wymagań, ja zazwyczaj doradzam zakup dachówki ceramicznej. Jest lżejsza od dachówki cementowej i zdecydowanie dłużej – w perspektywie dziesiątek lat – utrzymuje walory estetyczne. Ponadto mamy dużo większy wybór kształtów i kolorów takich dachówek, więc możemy wykonać dach bardziej różnorodny. Jednak jest ona nieco droższa, dlatego, gdy dysponujemy ograniczonym budżetem, można wybrać dachówkę cementową, która i tak posiada lepsze parametry niż inne, pozostałe pokrycia, przez co godnie zastąpi nam ceramikę.

W Polsce nadal panuje tradycja budowania domów na pokolenia – trwałych, z materiałów wysokiej jakości. Jeśli w projekcie domu zalecone jest użycie pokrycia ciężkiego, czy ceramika zawsze wygra z dachówką cementową?

Niekoniecznie, proszę porównać kwestie trwałości. Posłużmy się przykładem – dachówki marki CREATON posiadają jedne z najdłuższych na rynku gwarancji – ceramiczne – aż do 50 lat, cementowe – do 30. Nie oznacza to jednak, że po upływie tego czasu mamy dach do wymiany lub kapitalnego remontu. Dobre parametry techniczne produktu potrafią zapewnić jego bardzo długą żywotność. Uczono mnie, że dachówki cementowe mogą służyć nam nawet 90 lat, a ceramiczne... 120.

Przy tak długich okresach gwarancyjnych to, jaką dachówkę wybierzemy, praktycznie nie ma znaczenia. Warto też pamiętać, że nie tylko rodzaj, ale też jakość, którą oferuje określony producent, jest istotna. Dachówki cementowe marki CREATON mają specjalną budowę, m.in. rowki kapilarne na całej długości dachówki, które zapobiegają podciąganiu wody, w związku z tym nie przecieka ona pod pokrycie, dach pozostaje szczelny. Jeśli produkty tego nie mają, przy niskich kątach nachylenia dachu mogą pojawić się przecieki, o ile warstwa wstępnego krycia nie została prawidłowo wykonana. W ciągu mojego 12-letniego doświadczenia w pracy z produktami CREATON, nie spotkałem się z takim przypadkiem. Pod względem konstrukcji dachówki tej marki – zarówno ceramiczna, jak i cementowa – są dopracowane technicznie.

Jakie inne czynniki powinny wpływać na nasz proces decyzyjny?

Bardzo ważne jest usytuowanie budynku i panujące na danym terenie warunki atmosferyczne, jak chociażby umiejscowienie w pobliżu akwenów wodnych czy w terenie zalesionym. Wtedy dachówki są bardziej narażone na działanie czynników zewnętrznych. Warto więc rozważyć zakup dachówek z powłoką glazurowaną. Dzięki zawartości stopionego szkliwa w powłoce dachówka zyskuje lepszą odporność na zabrudzenia, korozję biologiczną, porastanie mchem, ma też trwalszy kolor, co bezpośrednio wpływa na estetykę dachu. Nie bez znaczenia są też aspekty praktyczne. Dach pokryty dachówką z powłoką glazurowaną może być znacznie rzadziej myty od pozostałych.


 
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, wybierając pokrycie dachowe?

Niezbyt często porusza się tę kwestię, ale ja uważam, że równie ważne są walory wykończeniowe. Warto też przyjrzeć się kształtowi dachówek bocznych, gąsiorów, zaślepek czy kominków wentylacyjnych. Przykładowo – do dachówki cementowej KAPSTADT można zastosować 2 rodzaje gąsiorów. Są to produkty dedykowane właśnie tej dachówce, ich kształt trapezowy koresponduje z linią wzorniczą dachówki podstawowej, tak więc całość wyróżnia się jednolitym designem. Jest to potwierdzeniem, że marka dba o komplementarność oferty, oferując też dodatkowe systemy: komunikacyjny i ochrony przeciwśniegowej, o spójnej z dachówką stylistyce. W sumie to jedne z najbogatszych rozwiązań tego typu na rynku.
 
Rozumiem, że poleca Pan zakup wszystkich rozwiązań dachowych od jednego producenta?


Oczywiście, że tak! Gotowe rozwiązania oferowane w ramach jednej linii, modelu czy marki danego producenta niewątpliwie zapewniają lepszą estetykę pokrycia dachowego. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż dachu nie ogląda się z perspektywy 5 metrów, to spójność pod względem kolorów, kształtów czy materiałów ma znaczenie.

Inną, istotną sprawą jest kompleksowość i komplementarność oferty, która przekłada się na mniejszą liczbę reklamacji. Dlatego firma, która udziela długich gwarancji na swoje produkty, proponuje gotowe, systemowe rozwiązania, które podnoszą już i tak wysokie parametry techniczne dachu. Zachęca klientów do zakupu nie tylko dachówki podstawowej, ale również akcesoriów dachowych, które w znacznym stopniu wpływają na szczelność i trwałość dachu. Gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo mieszkańców, poszukiwanie tańszych, uniwersalnych zamienników w markecie budowlanym, nie zawsze się opłaca.

Może podam taki drobny przykład rozwiązania systemowego CREATON. Poddachowy adapter uszczelniający do kominka wentylacyjnego umożliwia szczelne wyprowadzenie rury wentylacyjnej przez warstwę wstępnego krycia. Nie wymaga on klejenia, ponieważ jest zaciskany na membranie za pomocą 2 pierścieni (stanowiących elementy adaptera) i zabezpieczony gumową tuleją. Taki sposób montażu sprawia, że skropliny spływające po powierzchni membrany, omijają newralgiczne miejsce potencjalnego przecieku, dzięki czemu skutecznie chronią warstwę termoizolacyjną przed zawilgoceniem.  

Porozmawiajmy jeszcze o tym, co dla inwestorów jest bardzo interesujące, a mianowicie o cenie. Wiemy, że są dachówki droższe i tańsze. Czy tylko ich rodzaj wpływa na finalny koszt dachu?


Największy wpływ na koszt dachu mają elementy wykończeniowe, między innymi: dachówki boczne, system ochrony przeciwśniegowej czy komunikacji dachowej, okna dachowe, wyłazy. Najczęściej są one już uwzględnione w konkretnym projekcie i wiążą się z kształtem dachu, stopniem nachylenia połaci czy umiejscowieniem budynku na danym obszarze geograficznym. Dach to kilkadziesiąt pozycji składowych – w wersji podstawowej jest ich około trzydziestu. Jednak zawsze doradzam klientom – warto postawić na jakość, na rozwiązania systemowe, ponieważ im lepiej zaopatrzony dach, tym bardziej zminimalizowane ryzyko przedwczesnego remontu.

Obecnie jednak inwestorzy mają coraz większą świadomość tego, że to, co tanie jest tak naprawdę drogie i na pewnych inwestycjach lepiej nie oszczędzać. Jako doświadczony handlowiec obserwuję właśnie taką zmianę trendów. Jakość produktów, jeszcze potwierdzona opiniami innych budujących broni się sama.

Z punktu widzenia sprzedawcy może Pan coś jeszcze doradzić kupującym?


Tak. Dla inwestora, który chce zamknąć kolejny etap budowy, liczy się czas oczekiwania na asortyment, a zwłaszcza teraz, w obliczu niepewności na rynku, przerywania łańcuchów dostawy, rosnącej inflacji nie jest to kwestia oczywista.
W zależności od tego, jakiego rodzaju materiały zamawiamy na dach, wyprzedzenie może wynieść od kilku tygodni do kilku miesięcy. Dlatego warto wcześniej dobrze przemyśleć wybór, by zamawiać asortyment z wyprzedzeniem.

Na wszystko trzeba czekać, czy są takie modele, które można dostać u Was „od ręki”?

Jesteśmy dużym składem budowlanym, więc dbamy o dostępność asortymentu dla naszych klientów, dzięki czemu możemy zaproponować wiele modeli dachówek w różnych kolorach „od ręki”. Doświadczony zespół dokłada wszelkich starań, aby czas oczekiwania na produkty dachowe był w miarę możliwości jak najkrótszy. Na pewno klienci dostaną u nas bardzo popularną dachówkę ceramiczną TITANIA w różnych wersjach kolorystycznych.

Dziękuję za rozmowę.



CREATON Polska
press box





Słowa kluczowe:Creaton Polska

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS