Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-10-27

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kampanie świąteczne ruszą za moment

Świąteczna gorączka ruszyła na dobre. Działy marketingu i sprzedaży intensywnie pracują nad przygotowaniem i realizacją świąteczno-noworocznych kampanii. Jak skutecznie dotrzeć do odbiory w okresie, w których ilość komunikatów wysyłanych do klienta znacznie przewyższa miesięczną średnią. W komunikacji postaw na kreatywność i personalizację.

Czas Bożego Narodzenia to doskonały moment by podziękować klientowi za zaufanie i wspólnie zrealizowane projekty. Warto zatem zwłaszcza w tym okresie skontaktować się z klientem, aby budować relację. Aby zrobić to skutecznie trzeba precyzyjnie postawić cel kampanii.

- Większość aktywności w tym okresie ogranicza się do tradycyjnej kartki świątecznej wysyłanej do wszystkich partnerów z tym samym przekazem. Aby wyróżnić się wśród dziesiątek kartek, które w grudniu trafią do adresatów, warto postawić na kreatywny direct mail – mówi Danuta Misiak, specjalista ds. marketingu w EDC Expert.

Według Danuty Misiak kluczem do skuteczności w komunikacji direct mailowej jest budowanie zaangażowania. Jak to robić? Fundamentem jest personalizacja przekazu, która powoduje, że odbiorca czuje się doceniony.

- Przykładowo: dla jednego z największych w Polsce biur podróży zrealizowaliśmy kampanię direct mail, której celem był wzrost lojalności klientów. W przesyłce znalazły się zdjęcia z miejsc, które klient już z biurem podróży odwiedził. Dzięki dobrym wspomnieniom, chętnie przyjął zaproszenie do dalszego podróżowania i odkrywania świata - mówi Danuta Misiak z EDC Expert.

Kolejny krok w budowaniu zaangażowania to oddziaływanie na różne zmysły.

- Świąteczna kartka może pachnieć cynamonem i goździkami jak świąteczne ciasto, a wbudowany moduł dźwiękowy może odtwarzać kolędę lub świąteczną piosenkę. Na personalizowanej stronie internetowej może znajdować się ciekawa animacja i wyraźne wezwanie do działania (CTA – Call To Action). W personalizowanym video powinno znaleźć się jak najwięcej informacji o preferencjach klienta, aby podkreślić, że traktujemy go wyjątkowo – mówi Danuta Misiak.

Dzisiejsze technologie pozwalają marketingowcom na realizację najbardziej kreatywnych pomysłów. Systemy CRM (Customer Relationship Management), nowoczesne technologie poligraficzne oraz cyfrowe kanały komunikacji pozwalają na bardzo głęboką personalizację przekazu. Oczywiście aby kampania odniosła sukces, potrzebna jest atrakcyjna oferta, odpowiadająca na potrzeby grupy docelowej.

Okres Świąt Bożego Narodzenia to bardzo dobry czas na kontakt z klientem, budowanie relacji i zwiększanie lojalności. Pamiętajmy jednak, że w tym czasie wiele firm kontaktuje się z klientami, dlatego aby kampanii była skuteczna musi być dobrze przemyślana i zaplanowana,  a następnie zrealizowana z dużą dbałością o szczegóły.





Słowa kluczowe:kampania, direct mail

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS