„Podstawową zmianą w stosunku do starej strony jest wprowadzenie katalogu gier planszowych z mechanizmem sortowania – mówi Kamilla Skonieczna, specjalista ds. e-marketingu w wydawnictwie Egmont – Ponadto dostosowaliśmy serwis do przeglądarek mobilnych – Safari Mobile i Opera Mini. Chcemy, aby spędzając czas na naszej witrynie, podczas wybierania gry planszowej dla siebie, zarówno rodzice, jak i dzieci dobrze się bawili, dlatego z czasem pojawi się tu więcej gier flash nawiązujących do naszych planszówek.”
Rynek gier planszowych z roku na rok wzrasta, a Egmont mocno poszerzył ofertę handlową.
„Gry planszowe przeżywają swój renesans, o czym świadczy najnowsze badanie OBOP-u*. Wynika z niego, że choć gry komputerowe wybiera 15 % Polaków, to aż 7% badanych woli planszówki! – mówi Jarosław Basałyga, odpowiedzialny za gry planszowe Egmontu – Dopasowujemy naszą ofertę do potrzeb klientów i do końca roku wydamy jeszcze 7 nowych gier, stworzonych z myślą o dzieciach i całych rodzinach. To wszystko zdecydowało o potrzebie stworzenia nowej strony w sieci.”
Strona KrainaPlanszówek.pl wraz z pozostałymi witrynami Egmontu (Quki.pl, Magazyn13.pl, MagazynWitch.pl, KaczorDonald.pl, PluszakiRozrabiaki.pl) należy do pakietu reklamowego @KIDS oferowanego przez firmę Atmedia. Pakiet ten zrzesza witryny, które z niezwykłą dbałością dobierają bezpieczne treści z myślą o najmłodszych użytkownikach Internetu i ich rodzicach.
* Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w dniach 19-22 maja 2011 r. na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 15. lat i więcej. Badanie zrealizowano techniką wywiadów bezpośrednich (CAPI).