„Kraków. Cradle of Genius” – pod takim hasłem ruszyła z początkiem lipca kampania zachęcająca młodych ludzi do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych i związania swojej przyszłości z tym miastem. W rolach głównych występują wyjątkowe postaci, których życie i działalność były lub są związane z Krakowem: papież Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, Wit Stwosz, Bona Sforza, Andrzej Wajda i Rafał Sonik. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała warszawska agencja Delikatesy&Frykasy.
Kampania, realizowana przez Wydział Promocji i Turystyki miasta Krakowa, skierowana jest do setek tysięcy młodych ludzi z całego świata, którzy przyjadą do stolicy Małopolski na Światowe Dni Młodzieży. Celem jest zachęcenie ich do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych i związania swojej przyszłości z miastem, które stwarza wiele możliwości do samorealizacji oraz rozwijania różnych pasji, w zakresie m.in. nauki, kultury czy sztuki.
Koncepcja kreatywna opiera się na założeniu, że Kraków jest szczególnym miejscem przyciągającym wyjątkowych ludzi – z wyczuwalnym „genius loci”, który sprzyja ujawnianiu się i rozwijaniu talentów, gdzie można z sukcesem realizować swoje ambicje i plany życiowe – wyjaśnia Agnieszka Pacałowska, Client Service Director agencji Delikatesy&Frykasy.
Do komunikacji wykorzystano wizerunki wybitnych osobistości, które ukształtowały się i rozwinęły podczas nauki i pracy w tym mieście. Bohaterami kampanii są zarówno postaci historyczne: astronom Mikołaj Kopernik; rzeźbiarz i malarz Wit Stwosz oraz Królowa Bona; jak i współczesne: mieszkający i tworzący w Krakowie zdobywca Oscara – Andrzej Wajda, świetnie prosperujący przedsiębiorca i zwycięzca rajdu Dakar – Rafał Sonik oraz autorytet w sferze duchowej: św. Jan Paweł II.
Komunikaty wizualne, opracowane w języku angielskim, prezentowane są na billboardach i citylightach umieszczonych w strategicznych częściach miasta, na ekranie na hali widowiskowo-sportowej Tauron Arena Kraków oraz na tramwaju, który w okresie trwania Światowych Dni Młodzieży 2016 będzie jeździł po ulicach miasta.
Forma graficzna projektów, w związku z wymogami zachowania spójności, nawiązuje do identyfikacji wizualnej Światowych Dni Młodzieży 2016. Kampania będzie trwać do 31 sierpnia 2016 r.
dostarczył infoWire.pl