Realizacji tych ambicji ma sprzyjać niedawna reorganizacja firmy, w wyniku której ustanowiono cztery regiony: EMEA, APLA (Azja i region Pacyfiku oraz Ameryka Łacińska), Chiny i Ameryka Północna. Decyzja o zmianach geograficznych ma zapewnić większą efektywność, szybsze działanie i większą koncentrację, a jednocześnie dużo większą elastyczność i odpowiedzialność w skali lokalnej oraz szybkość reakcji na potrzeby partnerów, klientów i konsumentów na poziomie krajowym.
„EMEA jest dla nas kluczowym rynkiem strategicznym. Musimy utrzymać pozycję lidera w segmencie biznesowym — w skali światowej zajmujemy w nim pierwsze miejsce — a jednocześnie zdecydowanie zwiększyć obecność w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw oraz konsumenckim w całym regionie. Cel ten osiągniemy, rozwijając się w każdym z tych segmentów wraz z partnerami” — powiedział Gianfranco Lanci, prezes regionu EMEA i starszy wiceprezes Grupy Lenovo. „Pomoże nam to uzyskać 10-procentowy udział w rynku regionu EMEA oraz zrealizować bardziej długofalowy cel, jakim jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w tym regionie”.
Pod kierownictwem Vincenta Fauquenota został powołany nowy dział „EMEA Products and Channels”, który będzie dbać o strategie i programy przyciągające nowych partnerów oraz zwiększające obroty partnerów dotychczasowych. Dział ten będzie wspierać kraje i regiony w zarządzaniu kanałami współpracy na co dzień. Umożliwi to tworzenie jak najlepszej oferty produktów dla dużych przedsiębiorstw, małych i średnich firm oraz konsumentów w całym regionie EMEA, a także opracowywanie jak najlepszych planów współpracy z partnerami handlowymi.
„Partnerzy handlowi odegrali decydującą rolę, wspierając nas w osiąganiu świetnych wyników. Pomogli nam zostać drugim pod względem wielkości i najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie. Wzrost ten osiągnęliśmy wraz z nimi” — powiedział Vincent Fauquenot, wiceprezes ds. produktów i kanałów w EMEA. „Musimy teraz rozwijać się i przejść na nowy poziom. Podejmując decyzje bliżej naszych partnerów i klientów, możemy sprawniej reagować na lokalne warunki rynkowe. Nasi partnerzy handlowi mają kluczowe znaczenie dla sukcesu Lenovo oraz realizacji naszego celu, jakim jest miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do 2013 r.”.
Nowa struktura, ta sama strategia
Partnerzy biznesowi stanowią podstawową drogę do rynku EMEA dla Lenovo — mają oni udział w ponad 90% obrotów firmy. Strategia rozwoju Lenovo jest dostosowana do partnerów biznesowych, a firma chce zacieśnić współpracę, nieustannie doskonaląc swoją ofertę dla nich:
Możliwości wzrostu: Lenovo jest drugim pod względem wielkości i najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie. Ma dobre warunki do zajęcia czołowej pozycji.
Zaangażowanie na rzecz partnerów: Usługi i plany sprzedaży Lenovo mają wzajemnie się dopełniać, a nie powodować konflikty. Z założenia mają być proste i przejrzyste.
Innowacyjne produkty: Wysokiej jakości, nagradzane komputery PC, serwery, stacje robocze oraz akcesoria i usługi o wysokiej marży, przeznaczone dla klientów ze wszystkich segmentów rynku.
Zaangażowanie na rzecz technologii PC: Lenovo będzie nadal rozszerzać działalność w czterech kategoriach produktów: PC, tablety, smartfony i telewizory inteligentne, a także w ekosystemie usług chmurowych — wszystkie one składają się na rynek PC+.
Wsparcie marketingowe: Zwiększanie inwestycji w celu zwiększenia wpływu marki na wybór produktów Lenovo przez klientów. Programy generowania popytu i współpracy marketingowej oraz łatwy dostęp internetowy do materiałów szkoleniowych i marketingowych.
O firmie Lenovo
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR:LNVGY) jest producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego o obrotach wynoszących 21 miliardów USD i drugim pod względem wielkości dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach. Lenovo koncentruje się na konstruowaniu komputerów i mobilnych urządzeń internetowych o wyjątkowej jakości. Filarami działalności firmy są innowacyjność, efektywny łańcuch dostaw na całym świecie oraz konsekwentna realizacja strategii biznesowej.
Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne oraz usługi. Lenovo produkuje biznesowe komputery legendarnej marki Think, konsumenckie komputery marki Idea, a także serwery, stacje robocze oraz mobilne urządzenia internetowe, takie jak tablety i smartfony. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com.