Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-07-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Letnia edycja ogólnopolskiej akcji „Jedz smacznie i zdrowo” dobiegła końca

Bezpłatne konsultacje z dietetykiem, przewodnik po zasadach zdrowego żywienia, degustacje produktów oraz konkurs sms dla konsumentów – to elementy zakończonej w czerwcu, letniej edycji kampanii edukacyjnej „Jedz smacznie i zdrowo” prowadzonej przez Nestlé w hipermarketach Tesco. Już od trzech lat kampania zwraca uwagę Polaków na potrzebę zdrowego odżywiania się i komponowania zbilansowanej diety dla całej rodziny.

Tegoroczna edycja kampanii „Jedz smacznie i zdrowo”  trwała od 4 do 16 czerwca, obejmując swoim zasięgiem aż 113 lokalizacji w całej Polsce. Akcja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów – w wybranych 25 hipermarketach Tesco dietetycy, udzielający bezpłatnych konsultacji, skomponowali niemal 4.300 indywidualnie dobranych, 7-dniowych menu. Jadłospisy zostały opracowane na podstawie krótkiego wywiadu, uwzględniającego m.in. płeć, wskaźnik BMI, aktywność fizyczną oraz preferencje smakowe danej osoby.

W ramach kampanii, za zakup 4 dowolnych produktów Nestlé lub Nałęczowianka w hipermarkecie Tesco, można było otrzymać przewodnik „JEDZ SMACZNIE I ZDROWO – 10 zasad zdrowego żywienia”. Organizatorzy przekazali konsumentom aż 17.500 egzemplarzy przewodnika! Przedstawia on 10 podstawowych zasad prawidłowego odżywiania i komponowania zbilansowanej diety :

1. Pij 1,5 l płynów dziennie!

2. Pamiętaj o pięciu porcjach warzyw i owoców dziennie!

3. Wybieraj produkty pełnoziarniste!

4. Unikaj tłuszczów zwierzęcych!

5. Spożywaj w rozsądnych ilościach produkty bogate w cukry proste!

6. Ogranicz spożycie soli!

7. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania – to najważniejszy posiłek dnia!

8. Jedz zupy!

9. Jedz częściej i mniejsze porcje!

10. Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodny!

Podczas degustacji na terenie hal Tesco rozdano 125.500 zestawów produktów dla dzieci i niemowląt NESTLÉ oraz GERBER .

Bardzo cieszy nas fakt, że kampania „Jedz smacznie i zdrowo” co roku spotyka się z tak dużym zainteresowaniem Polaków. Konsumenci szczególnie chętnie korzystają z bezpłatnych porad dietetyka, a także odbierają poradnik o zasadach zdrowego żywienia. Statystycznie, z konsultacji korzystają najczęściej kobiety w wieku 30-40 lat, jednak nasze stoiska odwiedzają też całe rodziny oraz wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak skomponować zdrową i zbilansowaną dietą. Duże zainteresowanie naszymi stoiskami konsultacyjnymi świadczy o tym, że w Polsce wciąż potrzebne są tego typu kampanie edukacyjne. - mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness Nestlé Polska.

Dodatkową atrakcją kampanii był konkurs sms, w którym można było wygrać rowery miejskie oraz bony o wartości 500 zł na zdrowe zakupy w Tesco. Aby otrzymać nagrodę, wystarczyło zakupić 4 dowolne produkty Nestlé lub Nałęczowianka, dokończyć zdanie „Jem smacznie i zdrowo, bo…” i wysłać odpowiedź sms-em pod wskazany numer telefonu.

Warto przypomnieć, że firma Nestlé angażując się w edukację konsumentów, opracowała także KOMPAS ŻYWIENIOWY®. Jest to oznaczenie umieszczane na etykietach wszystkich produktów firmy, które ma na celu pomóc konsumentom podejmować świadome decyzje zakupowe, a tym samym prawidłowo zbilansować swoją dietę. KOMPAS ŻYWIENIOWY® składa się z tabeli wartości odżywczych, której integralną częścią jest wskaźnik GDA (Wskazane Dzienne Spożycie na składniki pokarmowe), a także pól „Warto wiedzieć” i „Warto zapamiętać”, zawierających informacje żywieniowe dotyczące każdego produktu Nestlé, a także porady na temat zdrowego stylu życia i sposobu komponowania zbilansowanej diety. Dodatkowo dla konsumentów uruchomiono infolinię, gdzie konsultanci odpowiadają na pytania konsumentów. 

Kampania wspomagana była także przez stronę internetową www.nestle.pl/wellness, na której można znaleźć artykuły na temat zdrowego odżywiania, wygenerować indywidualne, 7-dniowe menu, jak również - za pośrednictwem forum - zadać pytania ekspertom.

KAMPANIA W LICZBACH:

113 hipermarketów sieci Tesco

4.300 indywidualnych menu wydanych podczas konsultacji

17.500 rozdanych przewodników

125. 500 zestawów produktów rozdanych podczas degustacji

 

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS