Bezpłatne konsultacje z dietetykiem, przewodnik po zasadach zdrowego żywienia, degustacje produktów oraz konkurs sms dla konsumentów – to elementy zakończonej w czerwcu, letniej edycji kampanii edukacyjnej „Jedz smacznie i zdrowo” prowadzonej przez Nestlé w hipermarketach Tesco. Już od trzech lat kampania zwraca uwagę Polaków na potrzebę zdrowego odżywiania się i komponowania zbilansowanej diety dla całej rodziny.
Tegoroczna edycja kampanii „Jedz smacznie i zdrowo” trwała od 4 do 16 czerwca, obejmując swoim zasięgiem aż 113 lokalizacji w całej Polsce. Akcja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów – w wybranych 25 hipermarketach Tesco dietetycy, udzielający bezpłatnych konsultacji, skomponowali niemal 4.300 indywidualnie dobranych, 7-dniowych menu. Jadłospisy zostały opracowane na podstawie krótkiego wywiadu, uwzględniającego m.in. płeć, wskaźnik BMI, aktywność fizyczną oraz preferencje smakowe danej osoby.
W ramach kampanii, za zakup 4 dowolnych produktów Nestlé lub Nałęczowianka w hipermarkecie Tesco, można było otrzymać przewodnik „JEDZ SMACZNIE I ZDROWO – 10 zasad zdrowego żywienia”. Organizatorzy przekazali konsumentom aż 17.500 egzemplarzy przewodnika! Przedstawia on 10 podstawowych zasad prawidłowego odżywiania i komponowania zbilansowanej diety :
1. Pij 1,5 l płynów dziennie!
2. Pamiętaj o pięciu porcjach warzyw i owoców dziennie!
3. Wybieraj produkty pełnoziarniste!
4. Unikaj tłuszczów zwierzęcych!
5. Spożywaj w rozsądnych ilościach produkty bogate w cukry proste!
6. Ogranicz spożycie soli!
7. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania – to najważniejszy posiłek dnia!
8. Jedz zupy!
9. Jedz częściej i mniejsze porcje!
10. Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodny!
Podczas degustacji na terenie hal Tesco rozdano 125.500 zestawów produktów dla dzieci i niemowląt NESTLÉ oraz GERBER .
Bardzo cieszy nas fakt, że kampania „Jedz smacznie i zdrowo” co roku spotyka się z tak dużym zainteresowaniem Polaków. Konsumenci szczególnie chętnie korzystają z bezpłatnych porad dietetyka, a także odbierają poradnik o zasadach zdrowego żywienia. Statystycznie, z konsultacji korzystają najczęściej kobiety w wieku 30-40 lat, jednak nasze stoiska odwiedzają też całe rodziny oraz wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak skomponować zdrową i zbilansowaną dietą. Duże zainteresowanie naszymi stoiskami konsultacyjnymi świadczy o tym, że w Polsce wciąż potrzebne są tego typu kampanie edukacyjne. - mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness Nestlé Polska.
Dodatkową atrakcją kampanii był konkurs sms, w którym można było wygrać rowery miejskie oraz bony o wartości 500 zł na zdrowe zakupy w Tesco. Aby otrzymać nagrodę, wystarczyło zakupić 4 dowolne produkty Nestlé lub Nałęczowianka, dokończyć zdanie „Jem smacznie i zdrowo, bo…” i wysłać odpowiedź sms-em pod wskazany numer telefonu.
Warto przypomnieć, że firma Nestlé angażując się w edukację konsumentów, opracowała także KOMPAS ŻYWIENIOWY®. Jest to oznaczenie umieszczane na etykietach wszystkich produktów firmy, które ma na celu pomóc konsumentom podejmować świadome decyzje zakupowe, a tym samym prawidłowo zbilansować swoją dietę. KOMPAS ŻYWIENIOWY® składa się z tabeli wartości odżywczych, której integralną częścią jest wskaźnik GDA (Wskazane Dzienne Spożycie na składniki pokarmowe), a także pól „Warto wiedzieć” i „Warto zapamiętać”, zawierających informacje żywieniowe dotyczące każdego produktu Nestlé, a także porady na temat zdrowego stylu życia i sposobu komponowania zbilansowanej diety. Dodatkowo dla konsumentów uruchomiono infolinię, gdzie konsultanci odpowiadają na pytania konsumentów.
Kampania wspomagana była także przez stronę internetową www.nestle.pl/wellness, na której można znaleźć artykuły na temat zdrowego odżywiania, wygenerować indywidualne, 7-dniowe menu, jak również - za pośrednictwem forum - zadać pytania ekspertom.
KAMPANIA W LICZBACH:
113 hipermarketów sieci Tesco
4.300 indywidualnych menu wydanych podczas konsultacji
17.500 rozdanych przewodników
125. 500 zestawów produktów rozdanych podczas degustacji