– Zależało nam na systemie, który można łatwo rozbudować i dopasować do naszych potrzeb, który można bezproblemowo integrować z innymi systemami i który zapewnia automatyzację procesów oraz szerokie i rzetelne raportowanie zarządcze. Uznaliśmy, że najbardziej odpowiednim, spełniającym nasze oczekiwania, rozwiązaniem będzie Comarch ALTUM – mówi Andrzej Ciulkin, prezes Zarządu Kontri Sp. z o.o. – Wybór systemu Comarch ALTUM był decyzją gruntownie przemyślaną, strategiczną, na lata. Przemawiały za nim innowacyjność i elastyczność rozwiązania oraz reputacja jego producenta – dodaje Andrzej Ciulkin.
Platforma Comarch ALTUM, poza standardowym wspieraniem zarządzania, służy w Kontri do obsługi bardzo unikalnych procesów biznesowych. Rozpiętość oferty, konieczność błyskawicznej wysyłki, zaawansowana współpraca z kontrahentami, różne formy płatności czy liczne promocje wymagają od rozwiązania informatycznego ponadprzeciętnej elastyczności. Dzięki ponadprzeciętnej otwartości Comarch ALTUM firma Kontri mogła zintegrować platformę z rozwiązaniami trzecimi, dopasując system do indywidualnych potrzeb spółki.
Obecnie system Comarch ALTUM pełni w Kontri rolę systemu centralnego i jest zintegrowany z platformą Multi.commerce, obsługującą wszystkie serwisy WWW. W ramach wdrożenia systemu Comarch ALTUM, Kontri wykorzystuje funkcjonalności następujących modułów: Handel, Logistyka, Finanse i Księgowość, Workflow oraz Business Intelligence.
– Aktualnie, ok. 50 proc. zamówień internetowych obsługiwanych jest w sposób zautomatyzowany. Przechodzą m.in. weryfikację finansową, handlową i produktową, a jedynym działem zaangażowanym w procesie ich realizacji jest magazyn, gdzie pracownicy – poza standardowym procesem kompletacji i weryfikacji – dołączają do przesyłki automatycznie wygenerowane przez system dokumenty. Docelowo planujemy, aby w sposób wystandaryzowany i zautomatyzowany obsługiwać ponad 80 proc. wszystkich zamówień – mówi Rafał Chraboł, dyrektor ds. Zarządzania Strategicznego w Kontri Sp. z o.o.
Platforma Comarch ALTUM została także rozbudowana o szereg nowych funkcji, m.in. dedykowane listy towarów i zamówień, mechanizmy automatycznej obsługi zamówień, optymalizację procesów magazynowych, integrację z systemami firm kurierskich czy integrację z systemami klasy ERP dostawców Kontri.
Kontri Sp. z o.o. rozpoczęła działalność w 2006 roku. Od tego czasu firma pozyskała ponad 130 tys. klientów detalicznych (www.kontri.pl), 2500 krajowych (www.hurtownia-online.pl) i 600 zagranicznych (www.kontri.biz) podmiotów gospodarczych, z którymi prowadzi obrót hurtowy. Oferta spółki to szeroko rozumiany asortyment bielizny: codziennej, ekskluzywnej i okazjonalnej, damskiej oraz męskiej. W ofercie znajduje się również odzież oraz wyroby pończosznicze.
T-Matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o. dostarcza firmom i instytucjom nowoczesne rozwiązania IT kompleksowo wykorzystujące najnowsze technologie gromadzenia, przetwarzania, zarządzania i udostępniania informacji, danych, dokumentów i wiedzy.