Polscy browarnicy zaangażowani w konkurs
Przez kilka miesięcy trwania konkursu (kwiecień – październik) ze wszystkich krajów członkowskich (28 krajów UE, Szwajcaria, Norwegia, Turcja) napłynęło około 350 piwnych zdjęć, z czego niemal 100 prac nadesłanych zostało przez polskich uczestników. Tak duże zaangażowanie Polaków w konkurs wynikało z szeroko zakrojonej komunikacji tego projektu prowadzonej od lipca przez Związek Browary Polskie. Dodatkową zachętą do udziału w konkursie „Faces of Brewing” była nagroda, którą polscy browarnicy zdecydowali się przyznać autorowi najlepszej pracy z Polski. Decyzją jury najlepszym polskim zdjęciem zostało wybrane „Social Lubricant”, którego autor stał się tym samym podwójnym laureatem konkursu Faces of Brewing.
Zdjęcie „Social Lubricant” zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych polskich prac konkursowych. Jego autor uchwycił klimatyczną i pełną pasji atmosferę spotkania przy piwie, jednocześnie zachowując świetną kompozycję oraz techniczną jakość zdjęcia. To wszystko sprawiło, że nie mieliśmy wątpliwości przy uzgadnianiu werdyktu i jednogłośnie przyznaliśmy zdjęciu „Social Lubricant” I miejsce. Praca reprezentuje najwyższą jakość, co znajduje także potwierdzenie w decyzji międzynarodowego jury – powiedział Andrzej Świetlik, fotograf, jeden z członków jury.
Główną nagrodą, przewidzianą przez The Brewers of Europe dla zdobywcy I miejsca, jest sprzęt fotograficzny o wartości 1000 Euro. Dodatkową nagrodą ufundowaną przez Związek Browary Polskie dla najlepszego polskiego zdjęcia jest wyjazd na plener fotograficzny do Toskanii. Przyznanie tej nagrody nastąpiło w grudniu w siedzibie Związku w Warszawie.