Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-03-20

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polski rynek sosów i dressingów jest wart niemal 1,3 mld zł

150x110

Warszawa, 20 marca 2017 r. – Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w 2016 roku polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy produktów z kategorii sosów i dressingów niemal 1,3 mld złotych.

Analizowana kategoria sosów i dressingów obejmuje majonezy, ketchupy, musztardy oraz gotowe sosy zimne, używane głównie do sałatek, kanapek, hamburgerów czy potraw z grilla, np. tatarski, chrzanowy, hamburgerowy, kanapkowy, tysiąca wysp, jak również pesto, hummus i podobne.

Dominujące segmenty kategorii, czyli majonezy i ketchupy, odnotowały niewielki spadek w ujęciu wartościowym, odpowiednio o 1,2 i 0,7 proc. Odwrotny trend można zaobserwować w przypadku segmentu gotowych sosów zimnych (wzrost o 12 proc.) oraz musztard (wzrost o 3 proc.).

Ponadto, widoczne są znaczne różnice pod względem wartości zakupów produktów z danego segmentu, przypadających na pojedyncze gospodarstwo domowe w ciągu roku.

Pod względem liczby nabywców, najniższy udział w zakupach całej kategorii zanotował segment gotowych sosów zimnych (63 proc.). Wzrosła natomiast częstotliwość kupowania produktów z tego segmentu (o 5 proc.).

Spośród wszystkich grup produktów zaliczanych do segmentu gotowych sosów zimnych, najbardziej dynamicznie rozwija się hummus, którego udział w zakupach całego segmentu wyniósł w ubiegłym roku 11 proc. (w porównaniu z 4 proc. w roku 2015). Najbardziej popularne niezmiennie pozostają tzw. sosy uniwersalne.
 
Jeżeli chodzi o zwyczaje zakupowe nabywców produktów z segmentu gotowych sosów zimnych, można zaobserwować związek pomiędzy częstotliwością dokonywania zakupów a zamożnością gospodarstw domowych. Im wyższe dochody danego gospodarstwa domowego, tym częściej kupowano w nim gotowe sosy zimne. Nabywcami tego segmentu były przede wszystkim gospodarstwa domowe z największych miast liczących powyżej 200 tys. mieszkańców.

Produkty marek własnych sieci odnotowały największy udział w segmencie gotowych sosów zimnych. Wynika to z faktu, że około 85 proc. zakupów tego segmentu w ujęciu wartościowym było skoncentrowanych w handlu nowoczesnym (hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe). W przypadku pozostałych segmentów wskaźnik ten nie przekroczył 79 proc.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących
z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS