Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji. Koncern oferuje szeroki wybór oryginalnych opon i jest w stanie opracować odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne niemal dla każdego typu pojazdu. Opony Continental można było podziwiać na samochodach pokazowych niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show.
W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut – od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich; w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi.
Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na przyjętych z entuzjazmem nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe – nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental.
Tradycyjnie silna pozycja wśród europejskich producentów
Już od wielu lat Continental zajmuje silną pozycją wśród wielu europejskich producentów aut.
– Obecnie posiadamy ponad jedną trzecią europejskiego rynku pierwszego montażu opon w samochodach osobowych. Opracowywanie modeli opon dla tak różnych typów aut niezmiennie pozostaje sporym wyzwaniem dla naszych inżynierów i wymaga od nich dużo pracy – powiedział Karlheinz Evertz, który w Continental kieruje międzynarodowym działem zajmującym się pierwszym wyposażeniem dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.
Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji.
Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.
Indywidualne rozwiązania dla różnych producentów
W ciągu ostatnich lat producenci aut oczekują coraz więcej od dostawców opon, a eksperci Continental stale pracują nad tym, aby wyprzedzić potrzeby rynku. Opracowana przez nich technologia ContiSeal, została wykorzystana przez jednego z wiodących producentów aut. Jest to system automatycznego uszczelniania opon w przypadku drobnych przebić bieżnika. Opony wyprodukowane w technologii ContiSeal, we wnętrzu których użyty został specjalny materiał zapewniający niskie poziomy hałasu generowanego w środku pojazdu, zdobyły zaufanie również kilku innych twórców samochodów.
Ponadto producenci aut coraz większą wagę przywiązują do łatwych w identyfikacji oznaczeń nowych opon. Na przykład Audi oznacza swoje opony literami AO (Audi Original), Mercedes – MO, podczas gdy BMW używa do tego celu gwiazdki. Takie oznaczenia to okazja do pozycjonowania swojej marki również w obrębie opon oraz do umieszczania informacji o różnych właściwościach dotyczących osiągów.
* * *
Continental AG
Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro (według wstępnych wyników finansowych), Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 200 000 pracowników w 53 krajach.
www.continental-corporation.com
Dział Opon
Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.
Opony do pojazdów ciężarowych
Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.
www.continental-truck-tires.pl
Sponsoring
Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.