Z końcem września 2016 roku w PZU zakończyły się prace nad projektem „Agent 2.0”. Głównym celem projektu było wprowadzenie nowoczesnego standardu wizualnego i jakościowego w biurach agentów wyłącznych.
Wdrożenie projektu zaczęło się w drugim kwartale 2014 roku. Cel był bardzo ambitny, bo PZU SA ma szeroką sieć biur agentów wyłącznych. W trakcie projektu planowano przeprowadzić zmiany w ponad 1000 biur sprzedaży. Zmiana łączyła się z przeprowadzeniem remontów w biurach, aby dostosować je do wymagań PZU oraz z pełnym wyposażeniem placówki w meble i elementy marketingowe.
Podczas dwóch lat prac projektowych rewolucja wizualna dotknęła dokładnie 1143 biura. Nigdy wcześniej na rynku ubezpieczeniowym nikt nie przeprowadził tak wielkiej inwestycji w sieć biur agentów wyłącznych. Wielkość projektu najlepiej obrazują poniższe liczby:
- średnio miesięcznie oddawanych było ponad 40 biur,
- PZU dostarczyło agentom prawie 15.000 sztuk mebli oraz 7.000 foteli i krzeseł,
- powierzchnia lokali, która została pomalowana to ponad 91.000 m2,
- PZU dostarczyło ponad 3100 plakatowników oraz ponad 1.200 logotypów wewnętrznych.
Po wdrożeniu projektu „Agent 2.0” sieć biur agentów wyłącznych jest w pełni wystandaryzowana. Oznacza to, że klient niezależnie, które biuro odwiedzi, zobaczy taki sam standard wizualny. Zostanie też obsłużony zgodnie z wprowadzonym standardem jakości obsługi klienta.
- Już teraz widać pozytywne efekty wdrożonych zmian. Wyniki sprzedażowe są lepsze u agentów, którzy posiadają biura w standardzie „Agent 2.0”, niż u innych agentów terenowych. Dodatkowo zmiany chwalą sobie sami agenci, którzy zyskali w pełni profesjonalne miejsca pracy. A co najważniejsze, zmiany bardzo pozytywnie przyjmują klienci, którzy podkreślają, że nowy standard jest bardzo przyjazny – mówi Michał Świderski, dyrektor biura sprzedaży wyłącznej.
Po zakończeniu projektu „Agent 2.0” PZU wychodzi z ofertą wystandaryzowanych biur na wolny rynek. Targi Franczyzy to świetna okazja do spotkań z przedsiębiorcami zainteresowanymi otwarciem własnej firmy. PZU po raz pierwszy weźmie udział w Targach Franczyzy prezentując swój model na prowadzenie biura. Oferta PZU jest atrakcyjna dla potencjalnych partnerów biznesowych, bo koszty ponoszone przez nich są sprowadzone do minimum. Przy lokalu w odpowiednim stanie koszty te mogą być nawet zerowe. Aranżacja oraz całe wyposażenie meblowe i marketingowe leży po stronie PZU.
Targi to także okazja do bezpośrednich spotkań z przyszłymi partnerami biznesowymi i możliwość pogłębienia wiedzy o franczyzie podczas licznych wykładów na Forum Szkoleniowym. PZU zaprezentuje standard Agent 2.0 na dwóch stoiskach. Jedna strefa to przykładowe wystandaryzowane biuro gdzie każdy może i sprawdzić, jak by to było mieć własne biuro. Druga strefa to przestrzeń na spotkania przy kawie i rozmowy o własnym biznesie.
Targi Franczyza 2016 odbywają się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, główne wejście do pałacu od strony ulicy Marszałkowskiej. Targi są czynne w godzinach 10-17 w czwartek i piątek (13-14 października 2016) oraz w godzinach 10-15 w sobotę (15 października).
dostarczył infoWire.pl