Styl i klasa – tak w wielkim skrócie opisać można drewnianą podłogę. Jest ponadczasowa, harmonijna i służy na lata. Trendy wnętrzarskie przyszłego roku ukazują kontynuację tych już panujących oraz kilka nowych trendów. Wśród nich nie może zabraknąć brylującego w modzie quiet luxury. Czy zostanie na dłużej w designie wnętrzarskim, i czy dębowa podłoga wpisuje się w jego założenia?
Pojęcie „quiet luxury” z pewnością znają fani serialu HBO Sukcesja. To tam bohaterowie rodziny Roy w pełnej krasie ukazywali luksus, nie epatując logami marek z najwyższej półki oraz krzykliwością form i kolorów. Ten trend szturmem wdarł się nie tylko do świata mody, ale także wnętrz. Tutaj stawiamy na stonowane barwy, oszczędność form i najwyższą jakość. W tym wypadku drewniana podłoga do podstawa (dosłownie i w przenośni).
Cichy luksus we wnętrzach
Dbałość o szczegóły, niuanse i ponadczasowość. Projektanci, którzy tworzą w stylu „old money” zgodnie twierdzą, że najważniejsze co wyróżnia ten trend, to jakość. Takie elementy wyposażenia wnętrz nie tylko zostaną na lata, ale też nie będzie konieczności ich wymiany ze względu na zmieniające się trendy. Do grona materiałów wiodących prym w tej dziedzinie zalicza się drewno.
Dębowe podłogi z założenia przywodzą na myśl te elementy domu, który powinny zostać z nami na wiele lat. I słusznie. Wysokiej jakości drewniany parkiet, to nie tylko długoletnia inwestycja, ale także stylowy element naszych wnętrz - Jedną z najlepszych decyzji w projektowaniu wnętrz są produkty pochodzenia naturalnego, a dębowa podłoga jest tego najlepszym przykładem. To w końcu ona stanowi oparcie dla reszty pomieszczeń - podkreśla Sebastian Kos, ekspert Chapel Parket. Podłogi sygnowane tą marką zagościły już w wielu domach i mieszkaniach. Inwestorzy zgodnie twierdzą, że była to najlepsza decyzja, bowiem jest to produkt zarówno harmonijny, spokojny i luksusowy, jak i wielowymiarowy.
Wyjątkowa obróbka i wątkowy kolor
Naturalne materiały to jedno, ale najważniejszym aspektem wyboru podłogi jest jej kolor. Odcienie brązu, beże, szarości, ciepłe tony i ciemne kolory powstają w wyjątkowy sposób - Nasze podłogi cechuje unikalny proces obróbki. Domeną barwienia podłóg marki Chapel Parket jest kontrolowana zmiana koloru drewna. Drewno, z którego powstają deski, klepki i kasetony barwione jest w masie. Oznacza to, że pod wpływem manipulacji czynnikami chemicznymi (np. amoniakiem, czy związkami wapnia) zmienia się jego kolor i strukturę. Uzyskana w ten sposób barwa jest trwała i nie ściera się - wyjaśnia ekspert marki Chapel Parket. - Z biegiem lat obserwujemy przebarwienie drewna - deski ciemnieją lub stają się o kilka tonów jaśniejsze. W naszej ofercie znajdują się takie odcienie dębu, które uzyskać można jedynie poprzez patynowanie. Drewno, z którego powstają patynowane podłogi jest poddawane nasączaniu specjalnymi substancjami - dodaje ekspert marki Chapel Parket, która w swojej ofercie posiada ponad 50 odcieni podłóg. Podłogi dostępne są w kilku selekcjach drewna. Tworzone są zarówno w gładkim materiale, jak i drewnie z widocznymi sękami wypełnionymi naturalną szpachlą.
Warto pamiętać, że koncepcja „cichego luksusu” może się różnić w zależności od osobistych preferencji i wpływów kulturowych. Chodzi o stworzenie przestrzeni, która będzie sprawiać wrażenie luksusowej i wyrafinowanej, zachowując jednocześnie poczucie subtelności i wyrafinowania.
***
Tekst: Adventure Media
Zdjecia: Chapel Parket Polska sp. z o.o.
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064