Chrabęścić, abszycfajer i sześćdziesięcioośmioipółletnią – to trzy najdroższe wyrazy, jakich do tej pory użyto w grze Słowne Potyczki, w której gracze walczą o słowa i ich wartość punktową. Serwis www.slownepotyczki.pl od momentu startu w kwietniu br. zdążył zgromadzić ponad 7000 użytkowników. Od początku listopada gra dostępna jest również na portalu Facebook, gdzie z dnia na dzień rośnie jej popularność.
„Słowne Potyczki” to projekt zainicjowany przez Scrabble – markę najpopularniejszej na świecie gry słownej. Ma na celu propagowanie języka polskiego poprzez pokazanie, że słowami można się bawić, celebrując ich różnorodność i elastyczność. Gra toczy się od kwietnia, jednak od listopada o słowa można walczyć również poprzez portal Facebook, bez konieczności uprzedniego rejestrowania się na stronie www.słownepotyczki.pl - wystarczy kliknąć „Zagraj w grę”. Można także zaprosić do rywalizacji znajomych, śledzić ich wyniki i osiągnięcia
Słowne Potyczki to nie tylko wirtualna gra, ale szereg różnych działań promujących język i zabawy słowne. Projekt zapoczątkowała gra miejska, podczas której gracze szukali „ludzi-literek” rozsypanych po centrum Warszawy i układali z nich jak najwyżej punktowane słowa. Kolejną odsłoną akcji było odkrywanie regionalizmów: Ślązacy, Małopolanie, Wielkopolanie i Mazowszanie walczyli o słowa charakterystyczne dla swoich regionów i o możliwość nagrania własnego spotu radiowego. W czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 użytkownicy serwisu poznawali ciekawe słowa związane
ze sportem, a przy okazji mogli wygrać wyjazd do Barcelony.
Do zabawy dołączyło również trzech znanych i lubianych blogerów – Kominek (Kominek.in), ZUCH (ZUCH próbuje rysować) i Andrzej Tucholski (JestKultura.pl), którzy konkurując ze sobą w „Ustawce Blogerów” aktywizowali swoich fanów do zdobywania punktów na ich konto, a przy okazji zachęcali do kreatywnej zabawy językiem polskim. Obecnie zaś trwa konkurs filmowy, w którym najlepszy gracz tygodnia wygrywa cztery bilety do kina Cinema City – dla siebie i swoich przyjaciół.
Partnerami akcji są Empik.com i Polska Federacja Scrabble. Za pomysł i realizację strony www.slownepotyczki.pl oraz aplikację na Facebooka odpowiada agencja Momentum Worldwide.
Źródło: Mattel, Inc.