Bench to brytyjska firma oferująca klientom stylową odzież i akcesoria w stylu streetwear. Jej nowoczesne produkty kupić można w 34 europejskich krajach. Od kwietnia 2016 firma Bench zdecydowała się nawiązać współpracę zakresie e-mail marketingu z firmą optivo. Pierwsze efekty współpracy są już widoczne: Bench osiąga większe wskaźniki otwarć niż w dotychczas prowadzonych przez siebie kampaniach e-mail marketingowych.
E-mail jest dla Bench ważnym narzędziem komunikacji marketingowej z klientami. W ten sposób dowiadują się oni o nowościach w sklepie, promocjach, sezonowych wyprzedażach, a także lookbookach na nowy sezon. Przy pomocy sprawdzonej platformy do email i omnichannel marketingu optivo® broadmail, specjaliści Bench zyskują możliwość lepszej, automatycznej personalizacji ofert, kierowanych do swoich grupach docelowych w językach angielskim i niemieckim. Techniczne możliwości narzędzia pozwalają natomiast na jeszcze większą precyzję w komunikacji.
Prezentacja produktów w kanale e-mail
Oprócz kompleksowej personalizacji komunikacji z klientem, decydującym kryterium wyboru optivo® broadmail przez Bench była możliwość połączenia e-mail marketingu z systemem zarządzania sklepem internetowym firmy Oxid. Ta bezproblemowa integracja umożliwia łatwe i efektywne wprowadzenie informacji o produktach do szablonu newslettera, dostosowanych do odpowiedniej grupy docelowej i języka komunikacji z odbiorcą. Dział obsługi klienta optivo – dzięki elastycznemu szablonowi newslettera Template-Kit – dostosował layout wiadomości do konkretnych wymagań przedstawionych przez firmę Bench. Dzięki temu e-maile, wysyłane w ramach poszczególnych kampanii, zostały optymalnie dostosowane do niestandardowego wzornictwa używanego przez Bench.
Wysyłka w kolejnych językach europejskich
Zmiany wprowadzone z pomocą optivo spotkały się z dużą aprobatą klientów Bench. Nowy design i koncepcja marketingowa sprawiły, że pierwsze newslettery osiągnęły dużo lepsze wyniki niż wcześniej prowadzona komunikacja. Tak dobre wyniki sprawiają, że Bench planuje stopniowo poszerzyć działania w ramach prowadzonych kampanii e-mail marketingowych na kolejne rynki europejskie.