„Porozumienie o fuzji firmy Stanley Works i Black & Decker podpisały 12 marca 2010 r.” – powiedział Piotr Sawicki, Regional Commercial Director CE Stanley Black & Decker. „Od tego czasu przeprowadzono szereg działań mających na celu uporządkowanie nowej struktury i pogodzenie różnic w funkcjonowaniu obu firm. Dziś możemy już pozytywnie ocenić ten etap pracy. Poprzez połączenie zasobów i umiejętności kadr, firma zwiększyła efektywność zarządzania. Natomiast dzięki nieograniczonemu dostępowi do osiągnięć działów innowacji, badań i rozwoju, a także wielu linii produkcyjnych, oferujemy dziś klientom jeszcze bardziej innowacyjne produkty.”
Stanley to światowy dostawca wysokiej jakości narzędzi ręcznych i rozwiązań technicznych dla przemysłu, budownictwa oraz użytkowników indywidualnych. Black & Decker to producent i dystrybutor elektronarzędzi i akcesoriów, sprzętu i produktów dla domu oraz sektora przemysłowego i budowlanego. W marcu 2010 r. Stanley Works wykupił akcje Black & Decker o wartości 4,5 mld dolarów tworząc tym samym największą grupę narzędziową na świecie. Nowy koncern uważany jest za czołowego, światowego producenta elektronarzędzi z rocznym obrotem wysokości 8,4 mld dolarów. W posiadaniu akcjonariuszy Stanley Works znajduje się 50,5% nowej firmy, a akcjonariuszy Black & Decker - 49,5%.
Założony w 1843 roku Stanley jest firmą przemysłową o wiodącej roli w sektorze narzędzi ręcznych, z markami takimi jak: Stanley, FatMax, FatMax Xtreme, Bostitch, Facom, Proto, Mac Tools, Sonitrol, Stanley Security Solutions, Best i Vidmar. Natomiast Black & Decker to ekspert w dziedzinie elektronarzędzi, posiadający zróżnicowaną gamę produktów, oferowanych pod markami: Black & Decker, DeWalt, Porter-Cable, Emhart Teknologies, Kwikset, Baldwin i Price Pfister.
„Połączenie dwóch spółek, posiadających rozpoznawane na całym świecie marki znacznie zwiększyła możliwości naszego dalszego rozwoju." - podsumował Piotr Sawicki. "Dzięki fuzji oferujemy niezwykle szeroki wachlarz narzędzi i elektronarzędzi. Wzajemne uzupełnianie się gam produktowych, kanałów dystrybucji oraz geograficzny zasięg działania firm otwiera drogę do osiągnięcia nowej pozycji rynkowej. Równocześnie, zróżnicowanie grup asortymentowych pozwala zachować unikalny charakter każdej z marek Stanley Black & Decker” – dodaje Piotr Sawicki.