Ten sposób budowania umożliwił jednoczesne nasuwanie przęseł bez przerywania ruchu na drodze krajowej nr 19, nad którą przebiegnie autostrada. Jak tłumaczył Andrzej Berger, wspólnik spółki Mosty Gdańsk: Dzięki tej technologii most jest wznoszony nad drogą krajową bez konieczności zamknięcia na niej ruchu. Nasuwanie podłużne do minimum ograniczyło również szkody i opóźnienia spowodowane przez powodzie, bo elementy konstrukcji wytwarzane są w wytwórni zabezpieczonej przed złymi warunkami atmosferycznymi.
Ze względu na zastosowanie unikalnych technologii, most został wykonany z wielką starannością, co zwiększyło jego trwałość. Prezes Mostów Gdańsk, Adam Nadolny potwierdza: Nasza spółka brała udział w 70 % konstrukcji budowanych metodą nasuwania wzdłużnego (Estakady w Koninie, Estakady w Gliwicach, Most w Toruniu, Estakady na Południowej Obwodnicy Gdańska…) wszystkie te realizacje charakteryzują się zwiększoną trwałością. Most jest częścią odcinka autostrady A4, który zostanie oddany do ruchu na jesieni tego roku.