Już za kilka dni miliony Polaków zasiądą przy wigilijnym stole, aby wspólnie celebrować bożonarodzeniowy czas. Zanim to jednak nastąpi, czeka nas szał świątecznych zakupów. Jak wynika z najnowszych badań IBRIS, w tym roku Polacy planują wydać na święta 20 mld złotych. To o 8% więcej niż w 2015 roku[1].
Tradycyjnie na wigilijnym stole pojawi się dwanaście potraw. Prym wieść będą ryby takie jak karp czy śledzie, a także barszcz z uszkami, bez którego wielu Polaków nie wyobraża sobie prawdziwych Świąt Bożego Narodzenia. To właśnie przed świętami barszcz czerwony marki WINIARY jeszcze bardziej zyskuje na popularności. Według najnowszych danych opublikowanych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na przygotowanie Świąt Bożego Narodzenia polska rodzina wyda w tym roku blisko 1500 zł, w tym na produkty spożywcze oraz na prezenty. To 100 zł więcej niż w 2015 roku[2]. W sumie Polacy podczas zakupów na święta zostawią w sklepach 20 mld złotych, czyli 8% więcej niż w roku ubiegłym.
– Przyrost deklarowanej kwoty, jaką Polacy planują przeznaczyć na świąteczne zakupy, bardzo cieszy, ponieważ świadczy o wzroście zamożności i poprawie poziomu życia naszego społeczeństwa. Obecnie Polacy mogą pozwolić sobie na więcej, co jest szczególnie istotne zwłaszcza przed Świętami Bożego Narodzenia – mówi Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.
W natłoku przedświątecznych obowiązków dużym wsparciem mogą okazać się produkty z portfolio Nestlé, które pomogą w przygotowaniu tradycyjnych potraw na wigilijny stół, m.in. Barszcz Czerwony WINIARY oraz Majonez Dekoracyjny WINIARY.
[1]http://www.ibris.pl/Polskie_gospodarstwa_domowe_planuja_wydac_na_Swieta_lacznie_20_mld_zl,_8_proc._wiecej_niz_rok_wczesniej (dostęp 20.12.2016)
[2] Ibidem
dostarczył infoWire.pl